آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

رایزنی های واشنگتن با کرزای همچنان ادامه دارد/ انفجار دو بمب در پاکستان

رایزنی های واشنگتن با کرزای همچنان ادامه دارد/ انفجار دو بمب در پاکستان

ادامه رایزنی های واشنگتن با رئیس جمهوری افغانستان برای امضای پیمان راهبردی، انفجار دو بمب در شمال غرب پاکستان و قندهار از جمله اخبار مرتبط با همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ادامه رایزنی های واشنگتن با حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان برای امضای پیمان راهبردی واشنگتن-کابل بر ضرورت انعقاد این پیمان تاکید کرد.

این اظهارات درحالیست که برخی از هیئت های عالیرتبه مخالفت خود را با برخی از بندهای این توافق اعلام و تاکید کردند که امضای توافق امنیتی با آمریکا به ارزشهای مذهبی و ملی افغانستان آسیب می زند.

در همین حال عبدالستار مبارز یکی از اعضای لویه جرگه خواستار تاخیر در امضای پیمان راهبردی واشنگتن و کابل شده و گفته است: امضای توافق امنیتی با آمریکا باعث دشمنی برخی از کشورهای منطقه با افغانستان می شود.

همچنین بر اثر انفجار یک بمب در موتورسیکلتی در ولایت قندهار در جنوب افغانستان دو نفر کشته و شش فرد دیگر زخمی شدند.

نیروهای طالبان این بمب را در یک موتورسیکلت که در بازاری شلوغ در قندهار پارک شده بود، جاسازی کردند و بر اثر آن هشت نفر کشته و زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار دو بمب در منطقه قبیله ای "کرم" در شهر پاراچنار در شمال غربی پاکستان که اکثریت آنها شیعه هستند، دو نفر کشته و چهار فرد دیگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار اول در منطقه هامزایی شهر پاراچنار دو نفر کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند که برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند. انفجار دوم نیز در منطقه یوسف خیل روی داد که بر اثر آن یک نفر زخمی شده و تحقیقات در این رابطه آغاز شده است.

اگرچه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولین این دو انفجار را برعهده نگرفته است، اما مقامات پاکستانی تحریک طالبان را مسئول این دو انفجار می دانند.

کد N18185

وبگردی