آفتاب

مفتی سعودی فتوای قتل کارگردان سوری را صادر کرد

مفتی سعودی فتوای قتل کارگردان سوری را صادر کرد

فارس نوشت:

یک مفتی سعودی فتوای قتل کارگردان سوری فیلم "پادشاه شن‌ها" درباره سرگذشت موسس رژیم آل سعود را صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری العهد، برخی سایت های سوری نوشتند: عدنان العایض شیخ سعودی فتوای قتل نجدت انزور کارگردان فیلم پادشاه شن ها را صادر کرد.

برپایه این گزارش، این مفتی سعودی صدور فتوای قتل کارگران سوری را به خاطر فیلم اخیرش "پادشاه شن‌ها" دانست که در آن به آل سعود حمله شده است. این مفتی سعودی آل سعود را "از ذخایر دین اسلامی" توصیف کرد.

فلیم «پادشاه شن‌ها» که به تازگی در سینماهای دمشق اکران شده است، ضمن پرداختن به زندگی بنیانگذار پادشاهی سعودی و جزئیات حکومتش، توطئه او علیه فلسطین را افشا می کند.

این فیلم به گونه ای ساخته شده است که ضمن به تصویر کشیدن سیره زندگی «عبد العزیز آل سعود»، بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی، جزئیات توجه وی به اِعمال حکم حد یا شمشیر و سوء استفاده از قرآن کریم و سخن خدا در راه تحقق خواسته هایش برای دستیابی به ثروت های کشور عربستان و نفت آن را ترسیم می کند.

بخش هایی از این فیلم توافق دو جانبه انگلیس و عربستان را به تصویر می کشد که بر مبنای آن انگلیس از آل سعود به منظور تشکیل کشور عربستان سعودی حمایت کرده و در قبال آن آل سعود نیز از اشغال سرزمین فلسطین توسط جنبش صهیونیسم حمایت کرده است.

همچنین این فیلم صحنه هایی مهمی از خیانت، ثروت، قدرت و فساد سعودی ها را به تصویر کشیده و افشا می کند.

52261

کد N18161

وبگردی