آفتاب

رئیس‌جمهوری جدید شیلی بر اصلاحات بخش آموزش تاكید كرد

رئیس‌جمهوری جدید شیلی بر اصلاحات بخش آموزش تاكید كرد

یکی از مهم‌ترین مسائل، داشتن یک وزیر آموزش است، شخصی که باید به اصلاحات آموزشی که ما در صدد انجام آن هستیم، بسیار مشتاق باشد. این پاسخ به دانشجویانی است که چنین آرزو و خواستی را دارند و داشته‌اند.

انجام اصلاحات آموزشی برای حل و فصل اختلافات اجتماعی در شیلی یکی از وعده‌های سه‌گانه «میشل باشلت» رئیس‌جمهوری جدید این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، امر آموزش و هزینه‌های گران این بخش در کشور ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری شیلی، به ویژه پس از اعتراض‌های سال ۲۰۱۱ میلادی دانشجویان، به یکی از بحث‌های مهم در شیلی تبدیل شده است.

باشلت تاکید می‌کند که با انتخاب وزیری مناسب برای این بخش، امر آموزش یکی از اولویت‌های دولت جدید خواهد بود.

وی در این‌باره تاکید کرد: «یکی از مهم‌ترین مسائل، داشتن یک وزیر آموزش است، شخصی که باید به اصلاحات آموزشی که ما در صدد انجام آن هستیم، بسیار مشتاق باشد. این پاسخ به دانشجویانی است که چنین آرزو و خواستی را دارند و داشته‌اند.»

هم‌زمان، «سباستین پینرا» رئیس‌جمهوری محافظه‌کاری که در انتخابات سه سال پیش به دو دهه حکومت جناح چپ میانه شیلی پایان داده بود، در محل سکونت باشلت حاضر شد.

وی که به همراه همسرش به دیدار باشلت رفته بود، پای میز صبحانه درباره انتقال دوباره قدرت به جناح چپ میانه شیلی با وی گفت‌وگو کرد.

کد N17763

وبگردی