آفتاب
جلیلی در گفتگو با مهر:

وزارت نفت برای تحقق اهداف بودجه ای سال 93 اعلام آمادگی کرد/ ترکیب تلفیق تغییر نمی کند

وزارت نفت برای تحقق اهداف بودجه ای سال 93 اعلام آمادگی کرد/ ترکیب تلفیق تغییر نمی کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احتمال قوی مجلس قیمت نفت را با بشکه ای 100 دلار خواهد بست، گفت: در جریان بررسی احکام بودجه 93 در کمیسیون برنامه، مسئولان وزارت نفت با توجه به نحوه تنظیم بودجه 93 برای تحقق اهداف بودجه ای اعلام آمادگی کردند.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره تشکیل جلسات هم اندیشی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسئولان دولتی درخصوص احکام و درآمدها و مصارف لایحه بودجه 93 اظهارداشت: در این جلسات که از روز شنبه تا دوشنبه برگزار شد به فراخور موضوعات مورد بحث از مسئولان دولتی دعوت شد تا در کمیسیون حضور یابند و درخصوص بودجه پیش بینی شده بحث و گفتگو شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث قیمت نفت بود که دو رویکرد در این باره وجود داشت یک نگاه رقم 100 دلار را برای هر بشکه نفت خوش بینانه می دانست زیرا برخی نمایندگان معتقد بودند با توجه به شرایط پیش رو در کشور در سال 93 و تاثیر مذاکرات 1+5 بر نفت، ممکن است این رقم محقق نشود و با نوسان قیمت مواجهه شویم. از طرف دیگر برخی نمایندگان معتقد هستند که این رقم واقع بینانه در نظر گرفته شده و بهتر است همین رقم در مجلس به تصویب برسد تا دولت به اهداف در نظر گرفته شده خود برسد.

نماینده مسجد سلیمان گفت: نرخ ارز هم که این روزها درباره آن بحث زیادی مطرح است برای محاسبه صادرات کالا و خدمات است وگرنه قیمت 2650 تومان نرخی دلار نیست زیرا دولت قصد دارد ارز تک نرخی و مدیریت شناور شده باشد.

جلیلی درباره بحث هدفمندی و تکلیف آن در بودجه 93 نیز گفت: دولت به طور کلی بودجه هدفمندی یارانه ها را در لایحه بودجه 93 در نظر گرفته است و دقیقا مبلغ 38 هزار 800 میلیارد تومان مشابه سال 92 به این قانون اختصاص داده اما آنچه این روزها مطرح است و درباره آن صحبت می شود احکام مصارف و هزینه است که در بودجه نیامده است که در این باره نیز کمیسیون از دولت درخواست کرده تا احکام مربوطه به هزینه و مصارف را نیز در لایحه بگنجاند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در قانون هدفمندی نیز تاکید شده دولت احکام اجرای این قانون را در بودجه سالانه بیاورد.

وی ادامه داد: باید منتظر بمانیم تا دولت نظارت کارگروههای خود را جمع بندی کرده و به مجلس ارائه کند.  موضوع این است که آیا دولت می خواهد فاز دوم را در سال 93 اجرایی کند یا روال سال 92 را ادامه دهد، با آنچه در بودجه 93 تنظیم شده به نظر می رسد دولت روش اجرای این قانون را در سال 93 نیز ادامه می دهد.

جلیلی درخصوص خبر منتشر شده مبنی بر درخواست عده ای از نمایندگان برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق در قالب یک طرح نیز گفت: متاسفانه تنظیم و درخواست چنین تقاضاهایی نشات گرفته از نگاه منطقه ای است و این پیام را می رساند که ما با نگاه تخصصی وکارشناسانه برای تصویب بودجه موافق نیستیم که البته این نگاه غلط است.

وی تاکید کرد: سال گذشته هم زمزمه این نوع درخواست ها به گوش رسید اما به نتیجه نرسید بنابراین امسال نیز طبیعی است که در جریان بررسی بودجه چنین پیشنهاداتی مطرح شود، به نظر نمی رسد این پیشنهاد به نتیجه برسد بنابراین ترکیب کمیسیون تلفیق تغییر نخواهد کرد.

کد N17638

وبگردی