آفتاب
تدوین نظام پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه علم و صنعت

معاون پژوهشی دانشگاه خبر داد: دانشگاه علم و صنعت در رتبه 113 دانشگاه های مهندسی جهان

معاون پژوهشی دانشگاه خبر داد: دانشگاه علم و صنعت در رتبه 113 دانشگاه های مهندسی جهان

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از اجرای یک طرح پژوهشی به منظور تهیه برنامه نظام پژوهشی و فن‌آوری در دانشگاه علم و صنعت خبر داد وگفت:‌ امیدواریم این موضوع تا پایان سال در شورای دانشگاه مصوب شود تا به عنوان سند دانشگاه مورد اجرا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر منتظری که در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری سخن می‌گفت با بیان این‌که دانشگاه علم و صنعت دارای 9 قطب علمی است تصریح کرد:‌ همچنین دانشگاه دارای 13 مجله علمی و پژوهشی است که 9 مجله به زبان انگلیسی، چهار مجله به زبان فارسی و یک مجله نیز مربوط به ISI است.

وی افزود: همچنین دانشگاه دارای بیش از 80 آزمایشگاه تحقیقاتی پایه و گروهی است.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ابلاغ آیین نامه ایجاد پژوهشگاه‌ها در سال 90 اظهار کرد: در این راستا دانشگاه علم و صنعت با تجمیع 29 واحد پژوهش و فن‌آوری خود پژوهشگاه علم و صنعت ایران را شکل داد که در واقع 29 واحد پژوهش و فن‌آوری دانشگاه شامل 12 پژوهشکده و 17 مرکز پژوهش و فن‌آوری می باشد.

منتظری، رتبه دانشگاه علم و صنعت را در سطح بین المللی از نظر مقالات ISI را 500 و در حوزه فنی و مهندسی 113 عنوان کرد.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، این دانشگاه سال آینده نشست روساهای دانشگاه‌های D8 را میزبانی خواهد کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به هفت طرح کلان ملی دانشگاه علم و صنعت گفت: همچنین دبیرخانه طرح‌های کلان در دانشگاه شکل گرفته است.

منتظری با اشاره به روند رشد و پیشرفت آموزش عالی و تحقیقات در کشور گفت: باید بتوانیم در دهه اول 1400 به توسعه صنایع پیشرفته و ایجاد جایگاه مناسب در بازارهای جهانی براساس توسعه کارآفرینی دانش بنیان دست یابیم.

انتهای پیام

کد N17410

وبگردی