آفتاب

تشریح اولویت های دولت پاکستان/ تظاهرات در اعتراض به ترور روحانی شیعه

تشریح اولویت های دولت پاکستان/ تظاهرات در اعتراض به ترور روحانی شیعه

تظاهرات در پنجاب در اعتراض به ترور روحانی برجسته شیعه در جریان خشونت های فرقه ای، انفجار بمب در پیشاور و تشریح اولویت های دولت از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، "چودری نثار علی خان" وزیر کشور پاکستان مذاکره با طالبان را اولویت اصلی دولت خواند و از ادامه تلاش‌ ها برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه خبر داد.

وی در ادامه از ارائه پیش‌نویس به کمیته امنیت ملی کابینه پاکستان در این باره خبر داد و گفت: در این پیش‌ نویس ملاحظات ملی در نظر گرفته شده است.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی از کشته شدن "علامه ناصر عباس"رهبر سازمان "تحریک نفاذ فقه جعفری" روحانی برجسته شیعه در جریان خشونت های فرقه ای در شهر لاهور خبر دادند که از سوی مردان مسلح موتور سوار هدف قرار گرفته است.

بر این اساس افراد مسلح به روحانی شیعه هنگامی که وی با ماشین به خانه اش باز می گشت، شلیک کردند.

همچنین بر اثر انفجار بمب در نزدیکی خودرو یگان خنثی‌ سازی بمب در منطقه "سلیمان خل" در شمال غرب پیشاور پاکستان سه مامور پلیس کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند که برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

رسانه های پاکستانی همچنین از تظاهرات شیعیان پاکستان و گروه های مذهبی در اعتراض به ترور علامه ناصر عباس در مرکز ایالت پنجاب خبر داده و گزارش دادند که معترضان خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای جلوگیری از اقدامات شبه نظامیان شدند.

پیش از آغاز مراسم خاکسپاری علامه ناصر عباس، فعالان سیاسی، هواداران و مسئولان احزاب و سازمان های برجسته شیعی پاکستان، مقامات ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM)، گروه تحریک جعفریه و سازمان تحریک نفاذ فقه جعفریه مقابل کاخ فرمانداری ایالت پنجاب در شهر لاهور تجمع کردند.

کد N17321

وبگردی