آفتاب
مک کین:

سیا در مورد آمریکایی مفقود شده به گنگره دروغ گفته است

سیا در مورد آمریکایی مفقود شده به گنگره دروغ گفته است

سناتور جمهوریخواه آمریکایی از فریبکاری سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی این کشور در خصوص "رابرت لوینسون" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "جان مک کین" سناتور جمهوریخواه با بیان اینکه دولت آمریکا خبر جدیدی از سرنوشت شهروند مفقود شده این کشور در ایران ندارد، گفت مطمئن است که واشنگتن برای مطلع شدن از وضعیت "رابرت لوینسون" تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

این سناتور جمهوریخواه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید کرد سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) حقیقت را در مورد لوینسون به کنگره نگفته و اعضای کنگره را فریب داده است. این در حالی است که تا پیش از انتشار اخباری در مورد جاسوس بودن لوینسون، دولت این کشور ادعا می کرد وی یک شهروند عادی آمریکایی است.   

در همین حال خانواده لوینسون دولت آمریکا را متهم کرده اند که برای یافتن وی به اندازه کافی تلاش نکرده است. "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این اتهام گفته است واشنگتن در حال پیگیری سرنوشت لوینسون از مجاری مختلف و به دنبال یافتن نشانه ای مبنی بر زنده بودن وی است.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا بوده که به ادعای رسانه های غربی در سال 2007 در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. گفتنی است پنجشنبه گذشته اعلام شد لویسنون به طور محرمانه برای سازمان سیا کار می کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

کد N17320

وبگردی