آفتاب
سازمان ملل متحد:

تلاش برای کمک به 16 میلیون آواره سوری/تعداد آوارگان در اواخر سال 2014

تلاش برای کمک به 16 میلیون آواره سوری/تعداد آوارگان در اواخر سال 2014

سازمان ملل متحد از تلاش خود برای کمک به 16 میلیون آواره سوری خبر داد و به تشریح تعداد آوارگان سوری در سال آتی میلادی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "والری آموس" هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور امدادرسانی در نشست کشورهای کمک کننده در ژنو اظهار داشت: شمار آوارگان و مهاجران سوری رو به افزایش است و این مسئله فشارهای بسیاری را به کشورهای همسایه سوریه وارد می کند و عواقب منطقه ای به همراه دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: بحران انسانی ناشی از جنگ سوریه یکی از بزرگترین بحران ها در تاریخ معاصر است. والری آموس ضمن درخواست از کشورهای کمک کننده اعلام کرد که بیش از 2 میلیون سوری ناگزیر به کشورهای همسایه پناه برده اند.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم در سال 2014 به 16 میلیون سوری کمک کنیم. شمار آوارگان سوری خارج از سوریه تا اواخر سال 2014 به حدود 4 میلیون و 100 هزار نفر خواهد رسید و این در حالی است که این رقم در حال حاضر حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر است. از  مجموع این تعداد حدود 660 هزار آواره در اردوگاه ها ساکن خواهند بود و 3 میلیون و 44 هزار نفر نیز در منازل ویژه پناه خواهند گرفت.

 

کد N17318

وبگردی