آفتاب
محمد اللحام، رئیس پارلمان سوریه

سوریه نسبت به ترویج وهابی‌گری در جهان هشدار داد

سوریه نسبت به ترویج وهابی‌گری در جهان هشدار داد

همشهری آنلاین: رئیس پارلمان سوریه در نامه‌ای به روسای پارلمان‌های کشورهای مختلف نسبت به خطرات ناشی از انتشار افکار وهابی در جهان هشدار داده و عربستان را مسئول ترویج این افکار و حمایت از تروریست‌ها در سوریه دانست.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
رئیس پارلمان سوریه در نامه‌ای به روسای پارلمان‌های کشورهای مختلف نسبت به خطرات ناشی از انتشار افکار وهابی در جهان هشدار داده و عربستان را مسئول ترویج این افکار و حمایت از تروریست‌ها در سوریه دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، محمد اللحام، رئیس پارلمان سوریه با ارسال نامه‌ای به روسای پارلمان‌های کشورهای مختلف، نسبت به خطرات ناشی از ترویج افکار تروریستی در جهان هشدار داد.

وی با بیان این که عربستان از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند، تاکید کرد: اسامی آن دسته از علمای دین که فتواهای فتنه انگیز صادر می‌کنند، باید در لیست حامیان تروریسم قرار بگیرد.

اللحام ترویج افکار رادیکالی را به غده سرطانی تشبیه و تاکید کرد، عربستان در انتشار فتنه تکفیری که جان هزاران انسان بی‌گناه را هدف گرفته است، نقش دارد.

وی افزود: برخی کشورهای عضو سازمان ملل از طریق کنسولگری‌های خود در خارج از کشور و مبلغان مذهبی در راستای ترویج افکاری وهابی و رادیکالی عمل می‌کنند.

کد N17269

وبگردی