آفتاب
اطلاعیه؛

هر گونه تبلیغات از سوی واحد های صنفی بدون پروانه كسب ممنوع است

هر گونه تبلیغات از سوی واحد های صنفی بدون پروانه كسب ممنوع است

هرگونه تبلیغات محصولات، کالاها و خدمات در رسانه‌های گروهی، چاپخانه‌ها، موسسات تولید محصولات چندرسانه‌ای، شبکه‌های تلوزیونی، مجلات و سطح شهرها برای تمامی واحدهای صنفی ممنوع است.

هرگونه تبلیغات توسط واحدهای صنفی بدون پروانه کسب ممنوع است.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی و امور بین‌الملل اتاق اصناف ایران اعلام کرد، براساس قانون نظام صنفی هرگونه تبلیغات برای واحدهای صنفی بدون پروانه کسب غیرقانونی و ممنوع است.

بر اساس این گزارش، هرگونه تبلیغات محصولات، کالاها و خدمات در رسانه‌های گروهی، چاپخانه‌ها، موسسات تولید محصولات چندرسانه‌ای، شبکه‌های تلوزیونی، مجلات و سطح شهرها برای تمامی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب براساس تبصره 2 ماده 17 قانون نظام صنفی، غیرقانونی و ممنوع بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف براساس ماده 68 قانون نظام صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

واحدهای صنفی بدون پروانه کسب که اقدام به تبلیغات غیرقانونی نمایند موارد تخلف یا افراد متخلف، براساس قانون نظام صنفی به جریمه نقدی از یک میلیون تا دویست و50 میلیون ریال محکوم خواهند شد. لذا واحدهای صنفی بدون پروانه کسب قبل از اقدام به هرگونه تبلیغات باید به اتحادیه‌های مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده داده و درصورت دریافت مجوز اقدام به تبلیغات نمایند.

اتاق اصناف ایران از تمامی اتاق‌های اصناف سراسرکشور می‌خواهد به اتحادیه‌های تحت پوشش خود اطلاع‌رسانی نموده و با متخلفان برخوردهای قانونی نمایند. همچنین این اتاق از شهروندان گرانقدر درخواست می‌نماید قبل از تصمیم‌گیری بابت خرید محصولات و کالا یا اقدام به دریافت خدمات از طریق تبلیغات توسط واحدهای صنفی از معتبر بودن پروانه کسب واحد صنفی مطمئن شوند.

شهروندان محترم درصورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند از طریق شماره تلفن 124 یا با مراجعه به اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در استان‌ها و شهرستان‌ها گزارش خود را ارائه نمایند.

کد N17188

وبگردی