آفتاب

سفیر ایران در مسکو با نماینده روسیه در 1+5 دیدار کرد

سفیر ایران در مسکو با نماینده روسیه در 1+5 دیدار کرد

سفیر ایران در مسکو روز دوشنبه با سرگئی ریابکوف، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی دو کشور مورد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در این دیدار با قدردانی از نقش مثبت روسیه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، اعطای نشان دولتی به سرگئی ریابکوف و تیم همراه وی از سوی رییس جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت و خواستار ادامه ایفای نقش فعال‌تر روسیه در پیگیری این روند تا رسیدن به توافق نهایی شد.

او با اشاره به جایگاه ویژه روسیه در سیاست خارجی ایران، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد و آمادگی دولت جدید ایران را برای ارتقای هرچه بیش‌تر روابط با روسیه در حوزه‌های گوناگون، اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید، ابراز امیدواری کرد که دو طرف با تحمل و حوصله بیش‌تر سعی کنند دستاورد اخیر ژنو را حفظ کنند.

وی یادآور شد که مذاکرات به مراحل خوبی رسیده که این مرهون حسن نیت ایران و تلاش‌های گسترده تیم مذاکره کننده ایرانی، به ویژه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در جریان مذاکرات بود.

سرگئی ریابکوف در ادامه روابط ایران و روسیه را استراتژیک توصیف و تاکید کرد که هم‌سویی سیاست‌های دو کشور در منطقه راه‌گشای حل معضلات موجود است و در سطح دوجانبه نیز فعالیت‌های مختلفی در جریان است که در جریان سفر لاوروف به تهران برخی از این موارد مورد پیگیری قرار گرفته است.

او هم‌چنین ادامه و گسترش رایزنی‌های وزارت‌خارجه‌های دو کشور را خواستار شد و ابراز تمایل کرد که ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای را با سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران پیگیری کند.

معاون وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: لاوروف از مذاکره با وزیر خارجه ایران و توافق‌های انجام شده راضی و از ملاقات با روحانی، رییس جمهور و آشنایی وی به مسائل روسیه نیز اظهار خرسندی کرده است.

انتهای پیام

کد N17069

وبگردی