آفتاب

عبادی: تیم مذاکره‌کننده باید حمایت شود تا با روحیه بیشتری مذاکرات را ادامه دهد

عبادی: تیم مذاکره‌کننده باید حمایت شود تا با روحیه بیشتری مذاکرات را ادامه دهد

نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه مذاکرات ژنو روحیه استعماری و حیله‌گری آمریکا را رسوا می‌کند، گفت: مذاکرات ژنو یک تغییر موقعیت بود و خیلی‌ها در دنیا به‌دنبال این بودند که ایران را به شرایط عراق دوران صدام بکشانند اما مذاکرات ژنو این روند را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی در یک نشست خبری گفت: چارچوب اصلی مذاکرات توسط رهبر معظم انقلاب پیش بینی شده بود؛ دستاوردهای مذاکرات ژنو نباید در حدی باشد که عده‌ای شاد شوند و عده‌ای عزا بگیرند.

عبادی ادامه داد: با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از این مذاکرات و روش‌های درست تیم دیپلماسی حمایت می‌کنیم، باید تیم دیپلماسی کشور حمایت شود تا بتوانند با روحیه بیشتر مذاکرات را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در مذاکرات ژنو ما بیش از گذشته به ماهیت حیله‌گری، استعماری و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا پی بردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش یک رکن اساسی در پیشرفت کشورها است و در جمهوری اسلامی ایران دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی در حیطه برنامه‌ریزی در کشور نیازمند پژوهش هستند.

وی افزود: پژوهش رکن اساسی در پیشرفت علمی کشورها است و در جمهوری اسلامی ایران نیز دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی در حیطه برنامه‌ریزی در کشور نیازمند پژوهش هستند.

عبادی تصریح کرد: اینکه همراه با عوض‌شدن دولت‌ها بسیاری از سیاست‌ها تغییر می‌کند نشان از عدم انجام پژوهش در کارهای اجرایی است و اگر کارهای با پژوهش و برنامه‌ریزی صورت گیرد هرگز شاهد این همه تغییر و تحولات در کشور نخواهیم بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: اگر بنا است پنج شنبه‌ها مدارس تعطیل باشد و یا اینکه کنکور حذف شود باید از قبل روی موضوع پژوهش صورت گیرد تا با عوض‌شدن دولت‌ها و وزرا کلیت موضوع تغییر نکند.

وی افزود: پژوهش به عنوان یک رکن اساسی در پیشرفت کشورها هنوز در ایران مورد غفلت قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در دانشگاه بیرجند در سال گذشته علی‌رغم وجود تحریم‌ها با رایزنی‌های صورت گرفته به دانشگاه بیرجند اعتبار بیشتری تخصیص یافت و برای برخی از دانشکده‌های شهرستان‌ها ردیف بودجه مستقل گرفته شده است.

عبادی در پایان به برخی انتصابات در استان اشاره کرد و گفت: نباید در انتصاب مسئولان در استان از کسانی که در فتنه 88 دخیل بودند استفاده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه بین نمایندگان استان وحدت و انسجام خوبی برقرار است اگر چه در برخی موضوعات اختلاف نظر نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: بودجه سال جاری دولت که مورد اعتراض نمایندگان نیز قرار گرفته است اعتبار فقط به پروژه‌هایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص یافته است، این بودجه از لحاظ استانی خیلی خوب نیست در نگاه استانی باید اولویت برای استان‌های محروم در نظر بگیرند.

انتهای پیام

کد N17047

وبگردی