آفتاب

تجلیل از آیت‌الله علوی‌گرگانی به عنوان پیرغلام حسینی(ع)

تجلیل از آیت‌الله علوی‌گرگانی به عنوان پیرغلام حسینی(ع)

مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) گفت: در پنجمین همایش سراسری تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع)از آیت‌الله علوی گرگانی تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، سیدمجید رضوی در نشستی خبر افزود: در سال گذشته از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در همایش خود تجلیل کردیم و امسال از آیت‌الله العظمی علوی گرگانی به عنوان یکی از خادمان فرهنگ حسینی تجلیل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در روز برگزاری همایش از سه شبکه سراسری برای تهیه برنامه میهمان داریم و کوچکترین فردی که تجلیل خواهد شد یک کودک هفت ساله و حافظ قرآن است.

رضوی ولایی بودن و ولایتمدار بودن را مهم‌ترین ملاک انتخاب برای تجلیل از افراد ذکر کرد و گفت: واعظان به نام کشور چون حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و حجت‌الاسلام چهل اخترانی رییس شورای هیئات مذهبی استان قم در همایش ما تجلیل خواهند شد.

وی هم‌چنین از تجلیل از علی امینی حافظ کل قرآن به عنوان نوغلام حسینی خبر داد و گفت: 140 نفر در همایش‌های گذشته درچهار سال گذشته تجلیل شده‌اند و بیش از 10 نفر از نفرات تجلیلی اکنون به رحمت ایزدی پیوسته‌اند و این باعث افتخار است که توانستیم در زمان حیات از آن‌ها تجلیل به عمل آوریم.

وی گفت: پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله(ع) جمعه، 29 آذر در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار می‌شود.

رضوی اظهار کرد: برای شرکت در این همایش از کل مناطق ایران طبق سنوات گذشته مهمان داریم و برگزیدگان ما نیز از تمام ایران هستند.

وی بیان کرد: تعیین برگزیدگان اکنون در کمیته داوری در حال انجام است و فردا حدود 30 نفر برگزیده مشخص خواهند شد و حدود 700 نفر نیز به پنجمین همایش دعوت می‌شوند.

مدیر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) یادآور شد: پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(عع) روز جمعه هفته جاری پس از نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود و امسال بر خلاف سال‌های گذشته سعی شده است کسانی که تجلیل می‌شوند اجرای برنامه نیز داشته باشند.

رضوی افزود: افراد منتخب امسال کسانی هستند که خود صاحب سبک بوده و می‌توانند برنامه‌گردانی کنند.

وی گفت: در این همایش از سخنرانان، شاعران و مجریان توانمند استفاده می‌شود و تعزیه‌خوانی مناسبی برنامه‌ریزی شده است و امسال طبق سال گذشته از تمبر و کتاب همایش رونمایی خواهد شد.

مدیر مجمع جهانی حضرت محسن(ع) اظهار کرد: امسال سعی می‌کنیم همچون همایش سال گذشته سخنران اصلی مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی باشد و برخی از اعضای هیئت دولت نیز دعوت خواهند شد.

انتهای پیام

کد N17009

وبگردی