آفتاب

زاهدی: پرونده جاسوس MI6 دستگیرشده در کرمان، تحت بررسی‌های نهایی است ‌

زاهدی: پرونده جاسوس MI6 دستگیرشده در کرمان، تحت بررسی‌های نهایی است ‌

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان جزئیاتی بیشتر از هویت جاسوس انگلیسی دستگیرشده در کرمان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، محمدمهدی زاهدی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حرفه و فعالیت متهم دستگیر شده، به احتمال زیاد بسیاری از شهروندان کرمانی این فرد را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه بازرگانان و تجار باید مراقب دام‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه باشند گفت: بدون شک بسیاری از سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه در کمین تجار، بازرگانان و صادرکنندگان هستند.

زاهدی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، رسانه‌ای شدن این مسئله کمی با تاخیر انجام شد،اظهار کرد: ازهمان روز اول در جریان این مسئله بودم؛ در گذشته نیز این مسئله وجود داشت و تجاری از ایران در دام سرویس‌های جاسوسی بیگانه گرفتار می‌شدند، این انتظار وجود دارد که همه هموطنان با شناخت کامل و مراقبت بیشتر برای انجام امور اداری و یا تجاری به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند و مواظب سرویس‌های جاسوسی باشند.

زاهدی با اشاره به اینکه تجار ایرانی باید بسیارهوشیارانه‌ترعمل کنند،افزود: مطمئنا این مسئله تاثیری بر ‌ اعزام گروه‌های تجاری ایران به سایر کشورها در آینده نمی‌گذارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، دستگیری این جاسوس MI6 را نشان از تلاش نیروهای امنیتی ایران دانست و افزود: امیدواریم با این اتفاق، بازرگانان و تجار ایرانی که با سایر کشورها در رفت و آمد هستند، هوشیارتر رفتار کنند.

زاهدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پرونده این جاسوس در دادگاه تحت بررسی‌های نهایی برای صدور حکم قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اعترافات متهم، در آینده‌ای نزدیک حکم نهایی از سوی قاضی پرونده صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز شنبه 23 آذرماه رییس دادگاه انقلاب کرمان از دستگیری یک جاسوس MI6 در کرمان خبر داد.

انتهای پیام

کد N17001

وبگردی