آفتاب
فردا و در بروکسل

عراقچی با اشتون دیدار می‌کند

عراقچی با اشتون دیدار می‌کند

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران صبح فردا(سه‌شنبه) با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.



سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران صبح فردا(سه‌شنبه) با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عراقچی که برای شرکت در نشست بنیاد کوربر و دیدار با مقامات این کشور در آلمان به سر می‌برد امشب عازم بروکسل خواهد شد.



وی قرار است 8 صبح فردا به وقت محلی (10:30 به وقت تهران)، در دیدار با اشتون آخرین موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و توافق ژنو را بررسی کند.



صبح امروز (دوشنبه) شست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل به ریاست کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محوریت ایران، اوکراین و سوریه آغاز شد.



در ابتدای این جلسه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره مساله هسته‌ای ایران با یکدیگر گفت‌وگو کردند.



کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزیران خارجه این اتحادیه را در جریان آخرین روند تحولات برنامه هسته‌ای ایران گذشت. وی درباره آخرین نشست کارشناسی میان ایران و 1+5 که در روزهای نهم و سیزدهم دسامبر برگزار شد، گزارشی ارائه داد.



برنامه اقدام مشترک مورد توافق شده در مذاکرت نوامبر در ژنو یکی دیگر از مسائل مورد گفت‌وگوی این شورا بود.



وزیر امور خارجه کشورمان گفته است ایران صددرصد به توافق نهایی جامع متعهد است و در عین حال راه پرپیچ‌وخمی با چانه‌زنی‌های دشوار پیش‌روی دوطرف قرار دارد.



معاون وزیر خارجه کشورمان در آلمان با قائم مقام وزارت خارجه و مسوول امور خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقای وزارت خارجه و فون گوتسه، مسوول امور خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و خانم هوفر، قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان دیدار و درباره مسایل دوجانبه و مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت وگو و تبادل نظر می کند.



انتهای پیام


کد N16862

وبگردی