آفتاب

تاکید اراکی بر معرفی جایگاه ایرانیان در نظام اعتقادی و مقابله با شیعه‌هراسی

تاکید اراکی بر معرفی جایگاه ایرانیان در نظام اعتقادی و مقابله با شیعه‌هراسی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از روش‌های مقابله با شیعه‌هراسی، اسلام‌هراسی و انقلاب اسلامی هراسی این است که جایگاه ایرانیان را در نظام اعتقادی و دینی معرفی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از روش‌های مقابله با شیعه‌هراسی، اسلام‌هراسی و انقلاب اسلامی هراسی این است که جایگاه ایرانیان را در نظام اعتقادی و دینی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم رونمایی از 110 اثر پژوهشی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی با اشاره به روایاتی از بزرگان دینی در خصوص ویژگی‌های مومنین و ویژگی‌های ایرانیان، خاطرنشان کرد: طبق روایات، انسان‌های مؤمن به خدا از فضاسازی تبلیغی بین‌المللی صحنه را خالی نمی‌کنند و می‌مانند. مردم ایران و ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای در نظام اعتقادی، دینی و فرهنگی معرفی شده از سوی خداوند و پیامبر (ص) برخوردارند.

وی ادامه داد: باید روی این مقوله کار ویژه‌ای انجام شود، زیرا امروز نیاز داریم جایگاه مردم ایران را معرفی و راز آن را تبیین کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت مقابله با تلاش قدرت‌های استکباری برای معرفی ایران به عنوان دشمن در منطقه، گفت: باید با این جریان مقابله شود و یکی از روش‌های مقابله با شیعه هراسی، اسلام هراسی و انقلاب اسلامی هراسی این است که جایگاه ایرانیان را در نظام اعتقادی و دینی معرفی کنیم.

اراکی گفت: در منابع دینی اهل سنت این مساله بیشتر از منابع دینی شیعه آمده است و روایات در حدی است که به تواتر رسیده و قطعی الصدور است و جای بحث در سند این روایات وجود ندارد و این ربطی به بحث ملی‌گرایی ندارد، چرا که جایگاه ایرانیان در بحث اعتقادی و دینی جایگاه شایسته‌ای است و این قوم توانسته امروز در مقوله علم، فرهنگ، دانش و تمدن به قله‌های پیشرفت برسد.

وی با بیان این‌که «این مساله و جایگاه ایرانیان در آموزه‌های دینی، مبنای ایدئولوژیک دارد» گفت: امیرمومنان (ع)‌ درباره اینکه آیا عصبیت ملی خوب است یا خیر؟ می‌فرمایند: اگر می‌خواهید برای قوم و ملت و گروهی تعصب داشته باشید برای کمالات آن‌ها باشد، یعنی این تعریف از ملی‌گرایی غلط است که بگوییم همه خصلت‌های خوب و بد قوم و گروهمان را می‌پذیریم و از آن دفاع می‌کنیم، بنابراین ما باید به کمالات ملت خود افتخار کنیم که امروز پرچمدار ولایت در جهان هستند و در کتاب و سنت جایگاه ویژه‌ای دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مهمترین ویژگی و کمالات ایرانیان را برخورداری از علم و ایمان عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به آنچه کتاب و سنت به ما آموخته آگاهی و شناخت پیدا کرده و عمل کنیم.

اراکی یادآور شد:‌ متاسفانه بخش اندکی از آنچه در کتاب و سنت بیان شده را شناخته‌ایم و 90 درصد معارف، کتاب و سنت را تبیین نکرده‌ایم و این جای کار دارد.

انتهای پیام

کد N16761

وبگردی