آفتاب

تلاش اروپا برای اصلاح روابط خود با حزب‌الله لبنان

تلاش اروپا برای اصلاح روابط خود با حزب‌الله لبنان

تحلیلگران فاش کردند که برخی کشورهای اروپایی در تلاشند با استفاده از توافقنامه اخیر غرب و ایران و با توجه به تاثیر حزب‌الله در حل مسائل منطقه‌ای، روابط خود را با این حزب‌ اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، تحلیلگران فاش کردند که همزمان با پایان یافتن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شاخه نظامی حزب‌الله در ژوئیه گذشته تلاش می‌کنند تا با الگوگیری از توافقنامه هسته‌ای اخیر میان ایران و غرب روابط خود با حزب‌الله را اصلاح کنند.

خبرگزاری "ورلدنت دیلی" آمریکا اعلام کرد که پاتریک پاولی، سفیر فرانسه در لبنان اخیرا با برخی از اعضای حزب‌الله پارلمان از جمله علی فیاض و نوار الساحلی و همچنین عمار الموسوی، رئیس دفتر امور بین‌المللی حزب‌الله دیدار کرد.

شاخه نظامی حزب‌الله از ژوئیه گذشته به اتهام دست داشتن در حمله به گردشگران اسرائیلی در بلغارستان از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

به گزارش این خبرگزاری دلایل اصلی اروپایی‌ها برای غنیمت شمردن این فرصت سیاسی و الگوگیری از توافقنامه هسته‌ای اخیر میان ایران و غرب، افزایش حضور تندروها و تکفیری‌ها نه تنها در سوریه بلکه در لبنان است.

منابع اعلام کردند که دیدار سفیر فرانسه با مسئولان لبنانی در راستای برقراری ارتباط دوباره با احزاب سیاسی است که از قدرت داخلی و منطقه‌ای برخوردارند.همچنین اروپایی‌ها مثل روس‌ها معتقدند که حزب‌الله تاثیر زیادی در هرگونه حل و فصل و توافقنامه‌ای منطقه‌ای از جمله کنفرانس ژنو 2 دارد.

انتهای پیام

کد N16662

وبگردی