آفتاب

حماس: در صورت حمله، دشمن را غافلگیر می‌کنیم

حماس: در صورت حمله، دشمن را غافلگیر می‌کنیم

مسئول روابط خارجه در دولت حماس با بیان اینکه این جنبش در "انزوای سیاسی" قرار ندارد، تاکید کرد: در صورت حمله به نوار غزه، دشمن با تجهیزات پیشرفته حماس غافلگیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، اسامة حمدان، مسئول روابط خارجه در دولت حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: مقاومت فلسطین در شرایط خوبی قرار دارد و با وجود محاصره و تغییرات عمیقی که در منطقه رخ می‌دهد، مقاومت در انزوای سیاسی به سر نمی‌برد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های رهبران حماس که آخرین آن سفر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مالزی بود، خود تاکیدی بر آن است که این جنبش در انزوا قرار ندارد.

حمدان افزود: درست است که رخدادهای سیاسی بی‌سابقه‌ای در منطقه صورت می‌گیرد و هر کس می‌تواند تنها این نتیجه را پیش‌بینی کنند که رخدادها اراده ملت‌ها را محقق خواهد کرد و ما بر این باور هستیم که اولین طرفی که از تحقق اراده ملت‌ها سود می‌برد، فلسطین است و به همین ترتیب ما در انزوا قرار نداریم اما با چالش‌هایی مواجه هستیم که باید با آن مقابله کرد.

مسئول روابط خارجه در حماس این مساله را تکذیب کرد که تصمیم برای لغو جشنواره سالگرد تشکیل این جنبش در سال جاری نشانگر ضعف مقاومت باشد.

اسامة حمدان هم‌چنین گفت: مقاومت آماده پاسخ به حملات است و اگر دشمن به حمله به نوار غزه فکر کند، ما با تجهیزات پیشرفته دشمن را غافلگیر می‌کنیم.

وی در خصوص رابطه حماس با مصر گفت: ما دست دوستی را به سمت تمام برادرانمان در مصر دراز کرده‌ایم اما روابط نباید یک طرفه باشد. ما بر این باور هستیم که مصر باید در کاهش محاصره نوار غزه به ایفای نقش بپردازد نه آنکه آن را تشدید کند.

انتهای پیام

کد N16591

وبگردی