آفتاب
نوبخت تشریح کرد

اولویت‌بندی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام/مهمترین برنامه‌های عمرانی در سال 93

اولویت‌بندی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام/مهمترین برنامه‌های عمرانی در سال 93

دولت سال آینده چند طرح را تکمیل می‌کند؟

سخنگوی دولت با تشریح اولویت‌بندی دولت در بودجه 93 برای اجرای پروژه‌های عمرانی کشور، اظهار کرد: در بودجه 93 به پروژه‌هایی با کمتر از 20 درصد پیشرفت، منابع کمتر و به پروژه‌هایی با بیش از 80 درصد پیشرفت، منابع مالی بیشتری اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر نوبخت در برنامه تلویزیونی پایش، به بررسی نحوه تخصیص بودجه به طرح‌های عمرانی پرداخت و در تشریح رویکرد تخصیص بودجه و گفت: ما به پروژه‌هایی که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند منابعی اختصاص می‌دهیم اما این منابع قابل ملاحظه نیست و اینگونه نیست که این پروژه‌ها خوب رشد کنند.

وی ادامه داد: به پروژه‌هایی که بین 20 تا 80 درصد پیشرفت دارند نیز منابعی اختصاص داده می‌شود تا این پروژه‌ها هم فعال باشند اما تمرکز کار خود را عمدتاً روی پروژه‌هایی گذاشته‌ایم که بین 80 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به عزم دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور بر اساس اولویت‌بندی، گفت: 184 طرح از پروژه‌های که 80 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی و 62 طرح از پروژه‌هایی که بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند - که در مجموع 246 طرح می‌شود - را در سال آینده به اتمام می‌رسانیم.

نوبخت اضافه کرد: کاری که ما می‌توانیم با این منابع انجام بدهیم به این ترتیب است که برای سال آینده با این منابع ضمن اینکه به طرح‌های عمرانی صفر تا 20 درصد و 20 تا 80 درصد می‌رسیم، بیشتر تمرکز خود را روی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه "سال آینده 389 کیلومتر آزادراه را در قالب دو طرح به پایان می‌رسانیم"، افزود: در سال آینده همچنین 441 کیلومتر راه اصلی، 180 کیلومتر بزرگراه، 170 کیلومتر راه جدید را تکمیل می‌کنیم. بیش از 207 هزار نفر از جمعیت را تحت پوشش فاضلاب شهری به صورت جدید قرار می‌دهیم و بیش از 2.6 درصد از جمعیت تحت پوشش برخوردار از آب روستایی را افزایش می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ادامه داد: 150 مگاوات ظرفیت جدید برقی ایجاد می‌کنیم، 4000 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید را به اتمام می‌رسانیم و بیش از 906 میلیون متر معکب به ذخایر آبی کشور می‌افزاییم.

نوبخت همچنین گفت: آبرسانی به بیش از 33 هزار هکتار از مزارع، آبرسانی جدید به 10 شهر، افزایش 275 هکتار به فضای محیط زیستی و نصب سیستم کنترلینگ هوا در 20 شهر، بیابان‌زدایی از بیش از 3 میلیون هکتار، ایجاد 800 هزار متر مربع فضای آموزشی، تحویل 5 هزار کلاس درس، ایجاد 25 سالن سرپوشیده چند منظور و ایجاد 6 هزار تخت بیمارستانی در قالب 47 بیمارستان و همچنین افزایش بیش از 6 هزار متر مربع به فضای آموزشی و دانشگاه‌های کشور، از طرح‌هایی است که دولت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رساند.

انتهای پیام

کد N16218

وبگردی