آفتاب

ارتش تایلند به دنبال ایفای نقش در انتخابات سال آینده میلادی این کشور

ارتش تایلند به دنبال ایفای نقش در انتخابات سال آینده میلادی این کشور

ارتش تایلند اعلام کرد، به دنبال آن است که به برگزار شدن منصفانه و سالم انتخابات سال آینده میلادی این کشور کمک کند. بر این اساس این احتمال وجود دارد که نیروهای مسلح تایلند با هدف پایان دادن به اعتراضاتی که با هدف سرنگونی دولت کنونی در جریان است، در این انتخابات ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ایده در نشستی مطرح شد که توسط دولت موقت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند سازماندهی شده بود. شیناواترا هفته گذشته خواستار برگزاری یک انتخابات در تاریخ دوم فوریه 2013 شد تا به اعتراضاتی که علیه برادرش، تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق این کشور در جریان است، پایان دهد.

در همین راستا، ژنرال ینپات تونگلک، معاون وزیر دفاع تایلند در این نشست گفت که اگر نشانه‌هایی مبنی بر تقلب در انتخابات پیش رو وجود داشته باشد، ارتش آماده است تا آن را منصفانه و سالم برگزار کند. این در حالی است که ژنرال پاتیما پراگورن، فرمانده کل ارتش این کشور عنوان کرد که نیروهای مسلح تنها قانون مدارند و سیاستمداران خوبی نیستند و به این ترتیب ناظران بی‌طرف باید بر انتخابات نظارت کنند.

ینپات البته توضیحی نداد که ارتش چگونه این کار را انجام خواهد داد. با این حال ارتش تایلند که سابقه مداخله سیاسی و حمایت از نخبگان قدیمی بانکوک دارد، در این بحران خود را بی‌طرف قرار داده است.

قانونگذاران دموکرات تایلند نیز در تاریخ هشتم دسامبر از پارلمان کناره‌گیری کرده و به اعتراضات خیابانی پیوستند.

انتهای پیام

کد N16189

وبگردی