آفتاب

باچلت برای دومین بار رئیس جمهوری شیلی شد

باچلت برای دومین بار رئیس جمهوری شیلی شد

نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری شیلی از پیروزی "رونیکا میشله باچلت" از حزب سوسیالیست در برابر رقیبش "اولین ماتهی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری شیلی حکایت از پیروزی "رونیکا میشله باچلت" از حزب سوسیالیست با کسب 62 درصد آرا دارد، این درحالیست که "اولین ماتهی" رقیبش 38 درصد آرا را از آن خود کرد.

در دور دوم انتخابات شیلی که یکشنبه برگزار شد، دو زن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به مصاف یکدیگر رفتند که این اولین بار در تاریخ شیلی بود.

باچلت از ائتلاف "اکثریت جدید" از سالهای 2006 تا 2010 رئیس جمهور شیلی بوده و به عنوان وزیر بهداشت و درمان و دفاع در دوره‌ ریاست‌ جمهوری ریکاردو لاگوس نیز فعالیت کرده است.

میشله باچلت نامزد سوسیالیست و رئیس جمهور سابق شیلی در دور اول انتخابات در روز 26 آبان با کسب 47 درصد آرا در برابر 25 درصد آرا بر رقیبش وزیر سابق کار پیروز شد، اما به دلیل آنکه نتوانست اکثریت آرا را کسب کند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

میشله باچلت قول داده است تا به بی عدالتی ها در این کشور پایان داده و از میزان اختلاف گسترده درآمد مردم بکاهد.

میشله باچلت روز گذشته در سانتیاگو اعلام کرد: امروز روز مهمی است و امیدوارم که مردم به پای صندوق های رای آمده، رئیس جمهور خود را انتخاب کرده و در آینده شیلی سهیم باشند.

کد N16178

وبگردی