آفتاب
کاخ سفید خبر داد:

رایزنی رایس با مقامات اسرائیلی در خصوص توافق ژنو

رایزنی رایس با مقامات اسرائیلی در خصوص توافق ژنو

کاخ سفید با صدور بیانیه ای از انجام جلسات رایزنی میان مشاور امنیت ملی آمریکا با مقامات رژیم صهیونیستی با هدف متقاعد کردن تل آویو برای حمایت از توافق هسته ای کشورهای 1+5 و ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این دیدار که خبر آن شب گذشته در کاخ سفید اعلام شد، در ادامه گفتگوی ماه گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص توافق ژنو انجام می شود.

رژیم صهیونیستی به شدت با توافق انجام شده در ژنو مخالف است و آن را یک پیروزی بزرگ برای ایران می داند از همین رو درصدد است تا هر طور شده از اجرایی شدن این توافق هسته ای جلوگیری کند، اما آمریکا که تلاش زیادی برای امضای این توافق کرده مذاکراتی را با تل آویو انجام داده و می دهد تا سران این رژیم را متقاعد به حمایت از آن کند.

"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا، به همراه معاون خود "تونی بلیکن" و مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت خزانه داری این کشور با "یوزی کوهن" مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مقامات این رژیم در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته گفتگو کرده اند.

کاخ سفید در این رابطه اعلام کرد : در این دیدارها طرف آمریکایی اطمینان داد که هدف اوباما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

به نوشته رویترز، دیدارهای انجام شده میان رایس و کوهن اولین گام از تحقق وعده اوباما به نتانیاهو است که گفته بود آمریکا با رژیم صهیونیستی در این خصوص رایزنی هایی را انجام خواهد داد.

بعد از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، به سبب فرافکنی های رژیم صهیونیستی، باراک اوباما در تاریخ 24 نوامبر در تماسی تلفنی با نتانیاهو، به وی وعده داد که واشنگتن در مورد این توافق هسته ای مشورت هایی را با تل آویو انجام می دهد.

البته بعد از این توافق "زیپی لیونی" وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی و وزیر دادگستری فعلی رژیم اسرائیل، از نتانیاهو خواسته بود تا به جای انتقاد از توافق ژنو، از طریق رایزنی با کشورهای 1+5 شرایط سختی را بر ایران تحمیل کند.

 

 

 

کد N16115

وبگردی