آفتاب

عفو بین‌الملل، رژیم آل‌خلیفه را به شکنجه کودکان زندانی متهم کرد

عفو بین‌الملل، رژیم آل‌خلیفه را به شکنجه کودکان زندانی متهم کرد

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نیروهای رژیم آل خلیفه را به شکنجه و بدرفتاری با کودکان بحرینی بازداشت شده متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری پانوراما، در بیانیه صادر شده از سوی عفو بین‌الملل آمده است: ده‌ها کودک بحرینی در دو سال گذشته مورد ضرب و شتم و شکنجه مقامات بحرینی قرار گرفته‌اند و حتی برخی از آن‌ها تهدید به تجاوز برای اعتراف به برخی جرایم شده‌اند.

سعید بومدوحه، معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا عنوان داشت: نیروهای بحرینی دو کودک مظنون را بازداشت کردند که این نشان دهنده عدم تعهد این نیروها در عمل به وظایف بین‌المللی خود در خصوص حقوق بشر است.

وی در ادامه افزود: تمامی کودکان بحرینی بازداشت شده‌ که سن آن‌ها از 18 سال کمتر است و مرتکب هیچ گناهی نشده‌اند باید هرچه سریعتر آزاد شوند.

بو مدوحه همچنین از مقامات منامه خواست تا به شکایات ارائه شده مبنی بر شکنجه و بدرفتاری با کودکان بازداشت شده رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بحرین خواهان احترام به حقوق بشر است اما با این حال همواره با انجام اقدامات "ظالمانه‌" از جمله بازداشت کودکان این حقوق را نقض می‌کند.

براساس برآورد عفو بین‌الملل دست کم 110 کودک که سن آن‌ها 16 الی 18 سال است، زندان "درای دوک" که نوجوانان در هنگام بازجویی یا محاکمه به اتهام شرکت در تظاهرات در آن به سر می‌برند ترک کردند.همچنین کودکانی که سن آن‌ها کمتر از 15 سال است در زندان کودکان محاکمه می‌شوند.

به گزارش عفو بین‌الملل بحرین در ماه اوت تصمیم گرفت تا قانون خود در خصوص حقوق کودکان را اصلاح کند. همچنین بحرین مصوبه سازمان ملل در خصوص حقوق کودک را امضا کرد که براساس آن باید از هرگونه شکنجه یا بدرفتاری خودداری کند.

عفو بین‌الملل از مقامات بحرینی خواست تا حکم‌های جایگزینی را در خصوص کودکانی که مرتکب جنایت می‌شوند به کار بگیرند و از آن‌ها برای فعالیت در خدمات اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N16030

وبگردی