آفتاب

بدهی‌های دولت ایتالیا به دو تریلیون و ۸۵ میلیارد یورو رسید

بدهی‌های دولت ایتالیا به دو تریلیون و ۸۵ میلیارد یورو رسید

همشهری آنلاین: بانک مرکزی ایتالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بدهی‌های دولتی این کشور به رکورد جدید دو تریلیارد و ۸۵ میلیارد یورو رسیده است.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
بانک مرکزی ایتالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بدهی‌های دولتی این کشور به رکورد جدید دو تریلیارد و ۸۵ میلیارد یورو رسیده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بانک مرکزی ایتالیا، بدهی های دولتی این کشور در اکتبر گذشته با 17میلیارد یورو افزایش نسبت به ماه سپتامبر به رقم تاریخی دو تریلیون و 85 میلیارد یورو رسید.

بدهی های دولتی ایتالیا در ماه سپتامبر دو تریلیون و 68 میلیارد یورو اعلام شده بود و جالب اینکه این بار حتی رکورد قبلی درماه ژوئن که دو تریلیون و 76 میلیارد یورو بود نیز شکسته شد.

بدهی های دولتی ایتالیا روندی فزاینده داشته و از اغاز سال جاری میلادی تاکنون 95 میلیارد یورو افزایش یافته است.

این درحالی است که درآمد مالیاتی دولت در از اول ژانویه تا اکتبرسال جاری میلادی یک میلیارد و442 میلیون یورو کمتر از مدت مشابه در سال 2012 اعلام شد.

درامد مالیاتی دولت از ماه ژانویه تا ماه اکتبر گذشته به 307 میلیارد و800 میلیون یورو رسید درحالی که در مدت مشابه سال 2012میلادی 309 میلیارد و300 میلیون یورو اعلام شده بود.

دفترمطالعاتی انجمن ˈCgiaˈ نیز اخیرا اعلام کرد که خانواده های ایتالیایی به دنبال بحران اقتصادی از سال 2007 تا پایان سال 2012 بیش از500 میلیارد یورو مقروض شده اند. بدهی متوسط خانواده های ایتالیایی بیش از 19هزار یورو اعلام شده است.

کد N15795

وبگردی