آفتاب

کاش سایر دولتی‌ها هم سرمشق بگیرند

کاش سایر دولتی‌ها هم سرمشق بگیرند

اقدام قابل تحسین دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتشار الکترونیک 3 عنوان از جدیدترین کتاب‌های تخصصی حوزه رسانه و تبلیغات، با استقبال اهالی مطبوعات و حوزه ارتباطات مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر حمید ضیایی پرور، روزنامه نگار و مدرس ارتباطات در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تقدیر از این اقدام، آن را زکات دانش عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد سایر نهادهای دولتی نیز از این اقدام سرمشق بگیرند. متن یادداشت کوتاه دکتر ضیایی پرور بدین شرح است:

«اقدام دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در انتشار نسخه الکترونیکی کتاب‌های جدید تولید شده اش بسیار قابل تحسین و ستودنی است. این اقدام از آن جهت اهمیت دارد که تا پیش از این هیچ نهاد دولتی دیگری اقدام به انتشار نسخه رایگان کتاب‌ها به صورت رایگان بر بستر وب نکرده است. تا پیش از آن برخی نهادها از جمله شورای عالی اطلاع رسانی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برخی از کتابهای قدیمی خود را به صورت الکترونیکی بر روی وب سایت خود منتشر می کردند.

این اقدام، در واقع مصداق واقعی زکات دانش به شمار می رود. امیدوارم سایر دستگاه های دولتی نیز از این اقدام وزارت ارشاد سرمشق گرفته و نتایج پژوهش ها و تحقیقات علمی خود را که برای عموم مردم و دانشگاهیان قابل استفاده است به صورت رایگان و بر روی وب سایت‌های خود منتشر نمایند.»


بنابراین گزارش، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و دستیابی به جایگاه شایسته کتاب و کتابخوانی و نیز ارتقاء دانش تخصصی دست‌اندرکاران و دانشجویان حوزه ارتباطات و رسانه، 3 عنوان از جدیدترین کتاب‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در قالب الکترونیکی بر روی وب سایت «رسانه» قرار گرفت.

‌کتاب «گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه»، نوشته «دونالد ماتسون» و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی نام نخستین اثر از این مجموعه است که نویسنده در این کتاب با تأکید بر دانش انتقادی به معرفی طیف وسیعی از دیدگاه‌ها می‌پردازد و در فصول مختلف با بهره‌گیری از رهیافت‌های انتقادی در گفتمان رسانه‌ای تلاش دارد به پرسش‌های خوانندگان در آن بخش پاسخ گوید.

کتاب «هالیوود و امنیت، بازنمایی جوامع خاورمیانه در فیلم‌های اکشن هالیوود» نام دومین کتابی است که در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. این کتاب توسط «کارین کوین ویلکینز» به رشته تحریر درآمده و توسط عبدالله بیچرانلو به فارسی برگردان شده است.

نویسنده در این کتاب با رویکرد کیفی و اجرای دقیق روش مصاحبه با گروه‌های کانونی، دریافت جمعی از مخاطبان آمریکایی فیلم‌های ساخته شده هالیوودی در ژانر اکشن را بررسی کرده و دریافت مخاطبان را درباره این آثار تحلیل می‌کند. سومین کتاب در این بخش به «مجموعه مقالات چهارمین همایش صنعت تبلیغات ایران» اختصاص دارد. علاقه‌مندان برای دانلود فرم PDF این کتاب‌ها می‌توانند به www.rasaneh.org مراجعه نمایند.

6060

 

کد N15732

وبگردی