آفتاب
مصباحی مقدم:

نمایندگان حق تغییر ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند

نمایندگان حق تغییر ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند

دیوان محاسبات رسیدگی کامل و حسابرسی دقیقی بر هزینه‌کردهای کشور داشته و باید عنوان کرد در کشور ایران دیوان محاسبات بسیار آنلاین است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه حق تغییر و تحول در ارقام و برنامه‌های لایحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در هجدهمین نشست هیات رئیسه و ششمین کنگره سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو، گفت: مهم‌ترین وظیفه دیوان نظارت بر درآمد‌ها و هزینه‌های عمومی کشور است، دیوان محاسبات به دقت همه درآمد‌ها و هزینه‌هایی را تحت نظارت و مراقبت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: دیوان محاسبات رسیدگی کامل و حسابرسی دقیقی بر هزینه‌کردهای کشور داشته و باید عنوان کرد در کشور ایران دیوان محاسبات بسیار آنلاین است.

وی ادامه داد: حسابرسی‌های دقیق مبنای اصلی نظارت دیوان محاسبات است و در ایران برای حسابرسی‌های مالی از افراد باتجربه و قوی استفاده می‌شود که این افراد تمامی هزینه‌ها و درآمدهای شرکت‌های دولتی و خصوصی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

مصباحی‌مقدم افزود: کشور ما دارای یک بودجه یکپارچه بوده که در تمام طول سال مبنا قرار می‌گیرد، البته مجلس نیز آن را تصویب کرده و حتی می‌تواند مواد و یا بندهایی از آن را تغییر دهد، اما در برخی کشور‌ها مشاهده می‌شود که بودجه یا مورد تصویب قرار می‌گیرد و یا مجلس آن را رد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:نمایندگان در بررسی لایحه بودجه حق تغییر و تحول در ارقام و برنامه‌های لایحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

وی تصریح کرد: دستگاهی که نظارت بر مصوبات مجلس را انجام می‌دهد دیوان محاسبات است، لذا امیدواریم نشست دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو بتواند منشأ به وجود آمدن تجربیات و ارتقای جایگاه نظارت و شفافیت بودجه‌ها و سلامت دستگاه اداری در هزینه‌کرد‌ها و راهکاری برای جلوگیری از هرگونه تخلف باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به روسای دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو خاطرنشان کرد: ما با وجود دادستانی دیوان محاسبات رسیدگی قضایی به تخلفات را هم درون خود دیوان داریم که از این جهت مجموعه‌ای جامع و کامل تشکیل داده‌ایم و این مهم منتهی به ایجاد تفریغ بودجه از ناحیه دیوان محاسبات می‌شود که این تفریغ بودجه در مجلس طراحی و در ‌‌نهایت در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و تمام مردم از طریق رسانه‌های عمومی از آن مطلع می‌شوند.

کد N15375

وبگردی