آفتاب
قزوینی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت مانع بازگشایی خانه احزاب نشود

دولت مانع بازگشایی خانه احزاب نشود

در قانون اساسی و همچنین پیش نویس حقوق شهروندی به حقوق مصرح احزاب توجه ویژه‌ای شده است و امیدوارم دولت مانع از این شود که برخی از جریان‌ها این حقوق را نادیده بگیرند و به آن تجاوز کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت:  خانه احزاب به وسیله احزاب و طبق اساسنامه‌اش باید بازگشایی شود و از دولت می‌خواهیم در این بازگشایی مانعی ایحاد نکند. دولت سابق در کار خانه احزاب موانعی ایجاد می‌کرد و در آخر هم شاهد بودیم که اسنادش را توقیف و اموالش را تصرف کرد و ساختمانش را بست و ما امیدواریم که وزارت کشور اموال، اسناد و ساختمان آن‌ها را بازگرداند.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توقعات احزاب از وزارت کشور و دولت یازدهم گفت: فکر می‌کنم وزارت کشور در دولت جدید و و مجموعه دولت، قبل از آنکه احزاب از آن‌ها خواسته‌ها و توقعاتی داشته باشند بر اساس برنامه‌های آقای روحانی در زمان انتخابات و با توجه به حمایت مردم از این دولت و نقش بی‌نظیر آن‌ها در تحقق حماسه سیاسی که در نفی رویکرد گذشته بود، همچنین اهمیت احزاب در توسعه و دمکراسی، خود پیشگام برای فعالیت احزاب و گسترش فرهنگ تحزب شوند.
وی با اشاره به حقوق احزاب و فعالان سیاسی در قانون اساسی، اظهار داشت: در قانون اساسی و همچنین پیش نویس حقوق شهروندی به حقوق مصرح احزاب توجه ویژه‌ای شده است و امیدوارم دولت مانع از این شود که برخی از جریان‌ها این حقوق را نادیده بگیرند و به آن تجاوز کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فضای بی‌اعتمادی میان دولت گذشته و احزاب وجود داشت، خاطر نشان کرد: دولت جدید در مدت زمان کوتاهی که آغاز به کار کرده است علیه احزاب حرف نمی‌زند و بر نقش احزاب تاکید می‌کند در حالی که در دولت سابق علیه احزاب و فعالان سیاسی جبهه‌گیری می‌شد، آن‌ها را محدود می‌کردند و از طرفی بر علیه‌شان فعالیت می‌شد. در مجموع فعالیت دولت جدید نشان از کوتاه شدن دیوار بی‌اعتمادی و از بین رفتن این فضا است و امیدواریم دولت جدید به این روند سرعت ببخشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سابق احزاب با محدودیت‌های شدیدی برای برگزاری نشست‌های خود روبه‌رو بودند، ابزار کرد: خوشبختانه شاهد کاهش محدودیت‌های دولت در حیطه سیاسی هستیم و فضای امید برای برگزاری کنگره‌ها، تجمعات و نشست‌های متعدد میان احزاب شکل گرفته است و امیدوارم که آْن‌ها بتوانند رسانه‌ها و نشریات خودشان را هرچه زود‌تر باز کنند.
قزوینی بازگشایی خانه احزاب را از مطالبات جدی احزاب دانست و تصریح کرد: خانه احزاب به وسیله احزاب و طبق اساسنامه‌اش باید بازگشایی شود و از دولت می‌خواهیم در این بازگشایی مانعی ایحاد نکند. دولت سابق در کار خانه‌احزاب موانعی ایجاد می‌کرد و در آخر هم شاهد بودیم که اسنادش را توقیف و اموالش را تصرف کرد و ساختمانش را بست و ما امیدواریم که وزارت کشور اموال، اسناد و ساختمان آن‌ها را بازگرداند.

کد N15237

وبگردی