آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

حضور جوانان در مسجد جمکران خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن است

حضور جوانان در مسجد جمکران خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد مقدس جمکران پایگاه بزرگ شیعی است که حضور جوانان و مردم در این مکان مقدس، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد مقدس جمکران پایگاه بزرگ شیعی است که حضور جوانان و مردم در این مکان مقدس، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار با تولیت و مسوولان مسجد مقدس جمکران، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های این مسجد مقدس در عرصه فرهنگی و نشر تعالیم ناب شیعی تصریح کرد: باید قدر عرصه‌ای که در پیش روی ما در خدمت به مکتب اهل‌بیت (ع) قرار داده شده است، بدانیم.

وی در ادامه، گفت: احداث بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران اقدام شایسته‌ای بود که از دست‌اندرکاران آن تقدیر می‌شود، ولی اصل کار از این به بعد شروع می‌شود.

سعیدی با ضروری دانستن توجه فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم گفت: این مسیر باید به بین‌الحرمین دیگری تبدیل شود و آن را مسیری ولایی و فرهنگی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که «باید از این مسیر استفاده فرهنگی و ولایی شود» افزود: این مسیر باید به بین‌الحرمین دیگری تبدیل شود و در این عرصه نباید چشم انداز دیگران باشیم؛ باید حضور فعالی در این عرصه داشت.

امام جمعه موقت قم همچنین با بیان این‌که «پیاده روی اربعین حسینی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه تا مسجد مقدس جمکران نباید به اربعین خلاصه شود» افزود: زمانی که حضور گسترده مردم در مناسبت‌های مختلف در این مسیر باشد و مسوولان دیدند که این بلوار به بین‌الحرمینی دیگر تبدیل شده است،‌ نگاه‌های اقتصادی آنها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سعیدی ادامه داد: البته این کار باید به صورت مردمی اجرا شود، مردم باید به این مسیر نگاهی فرهنگی داشته باشند؛ مسوولان و متولیان فرهنگی نیز باید در جریان دادن به این کارها، نقش‌آفرین باشند.

وی در پایان با اشاره به پیاده روی عزاداران حسینی از حرم کریمه اهل بیت تا مسجد مقدس جمکران، با بیان این‌که «باید خیمه‌هایی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران در این مسیر پیاده‌روی برای خدمت رسانی به عزاداران ایجاد شود» گفت: این کار باید مانند خدمت‌رسانی به زائران حسینی در مسیر نجف تا کربلا در میان مردم فرهنگسازی شود و آنها نیز در این عرصه وارد شوند.

انتهای پیام

کد N14983

وبگردی