آفتاب
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

مسئولان، موقوفات با درآمد را در اولویت کار سنددار شدن قرار دهند

مسئولان، موقوفات با درآمد را در اولویت کار سنددار شدن قرار دهند

‌رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات باید به عنوان سرمایه ثبت شود تا مورد تعرض قرار نگیرد.

‌رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات باید به عنوان سرمایه ثبت شود تا مورد تعرض قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در جلسه جمع بندی نظارت تخصصی از اداره کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: سرکشی به استان‌ها و بررسی وضعیت فعالیت­‌ها به کشف ایرادات امور و مشکلات منجر می­‌شود که این وسیله‌ای برای برنامه­‌ریزی بهتر و نتیجه مورد قبول است.

وی با بیان این‌که «98 درصد امور با پیگیری انجام می­‌شود» گفت: انتظار می­‌رود مسئولان در سازمان و ادارات کل با نظارت مستمر و همراهی و همدلی به حل مشکلات کمک کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: کارها اگر به صورت فردی انجام شود کمبود نیرو نیز همواره احساس خواهد شد اما اگر نیروهای موجود با سازماندهی به کار گرفته شوند در حاصل کارها نتایج بهتری مشاهده می­‌شود.

محمدی بر انجام کارها به صورت جمعی و روحیه بسیجی تاکید کرد و افزود: مدیران و معاونین باید به جای امر و نهی کردن به بطن کارها رفته و برخی از امور را شخصا به دست گیرند.

وی تبدیل سیستم‌های سنتی به مکانیزه را یک دستاورد مهم در سازمان تلقی کرد و گفت: با این وجود باز هم نیاز است که نیروهای انسانی از هیچ تلاشی در رفع مشکلات فروگذار نکنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر مسئله آموزش تاکید کرد و افزود: آموزش امر مهم و جدی است لذا باید نیروها در همه سطوح سازمان به صورت مستمر در امور مختلف آموزش ببینند.

وی در ادامه وجود هیئت امنای قوی و خدام خوب را از جمله مواردی دانست که در جذب مردم به سمت امامزادگان موثر است و افزود: این مهم باید در تمامی استان‌ها مد نظر مسئولین اوقاف باشد که هرچه سریعتر با مشخص کردن اعضای هیئت امنا بر تسریع امور در عمران امامزادگان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به بحث سنددار شدن موقوفات اشاره کرد و گفت: موقوفات باید به عنوان سرمایه ثبت شوند تا مورد تعرض قرار نگیرد لذا لازم است مسئولین موقوفات بزرگ و با درآمد را در اولویت کار سنددار شدن قرار دهند ضمن اینکه از سند دارشدن سایر موقوفات و رقبات نیز نباید غافل شد.

وی بر ارایه برنامه مشخصی از سوی معاونت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: معاون بهره وری و معاونت حقوقی و اوقافی در این امر تکلیف سنگین‌تری بر دوش دارند.

انتهای پیام

کد N14973

وبگردی