آفتاب
پیروزمند در گفت‌وگو با ایسنا:

وحدت حوزه و دانشگاه امتیازات زیادی برای کشور به ارمغان می‌آورد

وحدت حوزه و دانشگاه امتیازات زیادی برای کشور به ارمغان می‌آورد

یک عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بهتر است در یک برنامه جامع‌تر و علمی‌تر بین حوزه و دانشگاه، تقسیم کارها و تبادل نظرهای علمی صورت گیرد.

یک عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بهتر است در یک برنامه جامع‌تر و علمی‌تر بین حوزه و دانشگاه، تقسیم کارها و تبادل نظرهای علمی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «حوزه و دانشگاه دو نهاد بی‌بدیل و فرهنگ‌ساز در کشور هستند» اظهار کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها، از طرف دیگر مسئله ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه موضوع جدی و مهمی بود و این دو مسئله نقطه مشترکی را به وجود آورد تا پیوند میان حوزه و دانشگاه اهمیت پیدا کند.

این عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: طبیعتا هدف از طرح وحدت حوزه و دانشگاه این نبود که دانشگاه تعطیل شود و در حوزه ادغام شود و یا اینکه برعکس این امر صورت گیرد، بلکه هدف این بود که آنها ارتباط داشته و در عین حال استقلال خود را نیز حفظ کنند.

پیروزمند گفت: یکی از ارتباطاتی که بین این دو نهاد بعد از انقلاب اسلامی طرح‌ریزی شد و تا به حال نیز نتیجه خوبی داده است این بود که حوزویان در کنار دانشگاهیان قرار گرفته و از نظر مسائل ارزشی و اعتقادی یک سری مطالبی را در قالب معارف دینی و یا تاریخ اسلام برای دانشگاهیان مطرح کنند و این مستلزم این نکته است که بخشی از کرسی‌های دانشگاه را به روحانیون اختصاص دهند و خوشبختانه این چنین شد.

وی یادآور شد: حوزه و دانشگاه علاوه بر تدریس دروس معارفی و عقیدتی باید در مسائل سیاسی و انقلابی نیز با یکدیگر تفاهم داشته باشند و نگاهشان به حرکت‌های عمومی و جریان‌های انحرافی با همدیگر پیوند بخورد و یک اتحادی به وجود بیاید که متأسفانه این قسمت کمتر در بین حوزه و دانشگاه چشمگیر است.

این عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بهتر است در یک برنامه جامع‌تر و علمی‌تر بین حوزه و دانشگاه یک‌سری تقسیم کارها و تبادل نظرهای علمی صورت گیرد و خوشبختانه در حال حاضر حوزویان و دانشگاهیان هر دو دروس همدیگر را می‌خوانند و این باعث شده که نگاه این دو به همدیگر نزدیک‌تر شود و تفاهم ادبیاتی بیشتری داشته باشند.

پیروزمند در پایان با بیان این‌که «وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند امتیازات زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد» گفت: این دو نهاد علمی و فرهنگ‌ساز هستند و می‌توانند تأثیرات زیادی در جامعه بگذارند.

انتهای پیام

کد N14971

وبگردی