آفتاب
نقش رهبران دینی در جلوگیری از خشونت

فخری: اسلام رفتار خشونت‌آمیز را نسبت به هیچ‌کسی نمی‌پذیرد

فخری: اسلام رفتار خشونت‌آمیز را نسبت به هیچ‌کسی نمی‌پذیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: اگر ما سفیر دینی به جایی می‌فرستیم، می‌خواهیم بگوییم که دین ما دینی است که عدالت را محور اصلی خود قرار داده و این پیام برای زندگی آنها نیز سودمند است پس باید احترام سفیر دینی را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فخری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اسلام دین رأفت و مهربانی است» اظهار کرد:‌ آنچه که پیشوایان دینی به ما یاد داده‌اند این است که باید در زندگی همواره مسالمت‌آمیز رفتار کنیم و اینکه تمامی انسان‌ها با همدیگر برادر هستند.

وی یادآور شد: خداوند در چندین آیه به مؤمنین و تمام مردم خطاب می‌کند که با یکدیگر با لطف و مهربانی رفتار کنید و پیامبر(ص) هم در مقابل کفار سخت‌گیر بودند و در مقابل کسانی که ایمان نداشتند مهر و عطوفت را حفظ می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر می‌نویسند، می‌فرمایند: حال که مسئولیت مصر را بر عهده گرفته‌ای و به نوعی کارگزار دین اسلام محسوب می‌شوی با مردم با مهربانی و رحمت رفتار کن و مردم نیز وظیفه دارند احترام کارگزار دینی را حفظ کنند.

فخری گفت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تمامی مردم همواره با هم در ارتباط هستند پس باید با رفتارهای مسالمت‌آمیز این ارتباطات را حفظ کنیم. پیامبر(ص) مبعوث شد تا بهترین اخلاق را به مردم یاد دهد و از نظر دین اسلام بهترین اخلاق، مهربانی است. ولی متأسفانه امروزه در جهان شاهد خشونت‌هایی به نام دین هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در پایان گفت: اسلام هرگز رفتار خشونت‌آمیز را نسبت به هیچ کسی نمی‌پذیرد. از نگاه اسلام مردم دو دسته هستند یا برادران دینی‌اند و یا اینکه انسانند. پس حرمت هر دوی این‌ها مهم است و باید مسلمان به غیرمسلمان نیز احترام بگذارد و برعکس این امر هم صورت گیرد تا هم جان انسان‌ها به خطر نیفتد و هم دستورات الهی اجرا شود.

انتهای پیام

کد N14968

وبگردی