آفتاب

90 نیروی حافظ صلح سازمان ملل در 2013 کشته شدند

90 نیروی حافظ صلح سازمان ملل در 2013 کشته شدند

سازمان ملل از کشته شدن 90 نیروی حافظ صلح این سازمان در سال 2013 خبر داد و اعلام کرد که این افراد در جریان فعالیت در یکی از 15 هیات این نیروها در سراسر جهان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، هرو لادسوس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هیات‌های حافظ صلح گفت: دو سوم از این 90 تن در پی بروز حوادث یا ابتلا به بیماری باختند.

وی افزود: این کمترین تعداد تلفات نیروهای حافظ صلح در پنج سال گذشته محسوب می‌شود.

تقریبا 100 هزار نیروی حافظ صلح در 15 هیات در سراسر جهان مشغول هستند. حدود یک چهارم از این تعداد در جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر هستند.

سازمان ملل اعلام کرده که حدود 83 هزار نیروی حافظ صلح سرباز، حدود 13 هزار تن پلیس و نزدیک به 2000 تن دیگر مشاوران نظامی هستند.

در تخمین و اعلام تلفات سال 2013 نیروهای حافظ صلح 17 هزار غیرنظامی فعال در این نیروها به حساب نیامده‌اند. حدود دو سوم این نیروهای غیرنظامی حافظ صلح در کشورهای میزبان هستند.

در تاریخ 65 ساله نیروهای حافظ صلح سازمان ملل 68 مورد ماموریت صورت گرفته است. برخی از این ماموریت‌ها چند هفته به طول می‌انجامید در حالیکه برخی دیگر چند دهه طول می‌کشید.

در تمامی این ماموریت‌ها در طول این چند سال 3172 مرد و زن در عملیات نظامی برای سازمان ملل جان باخته و 2200 تن دیگر نیز به خاطر بیماری یا حوادث کشته شدند.

این تعداد شامل سربازانی نیست که در جنگ دو کره جان باختند. همچنین 95 درصد از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از کشورهایی چون هند، پاکستان، بنگلادش و برزیل هستند.

انتهای پیام

کد N14923

وبگردی