آفتاب

تظاهرات معترضان اسپانیایی علیه یک لایحه 23 زخمی به دنبال داشت

تظاهرات معترضان اسپانیایی علیه یک لایحه 23 زخمی به دنبال داشت

به دنبال یک تظاهرات در مخالفت با پیش‌نویس لایحه‌ای به منظور وضع جریمه‌های سنگین برای اتهاماتی نظیر سوزاندن پرچم اسپانیا که در نزدیکی پارلمان این کشور برگزار شد، دست کم هفت معترض بازداشت و 23 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد زیادی از نیروهای پلیس اسپانیا اواخر روز شنبه جلوی حدود چهار هزار تظاهرکننده را از محاصره کردن ساختمان پارلمان اسپانیا گرفتند.

معترضان که توسط چندین گروه از جمله گروه "پارلمان را محاصره کنید" تشکیل شده‌اند با معرفی یک لایحه که قرار است برای اتهاماتی نظیر سوزاندن پرچم ملی اسپانیا و توهین به دولت جریمه‌های سنگین وضع کند، مخالف هستند.

یک مقام دولت منطقه‌ای در اسپانیا گفت: دستگیری معترضان پس از آن انجام شد که آن‌ها به یک خودروی پلیس آسیب وارد کردند.

تدابیر مربوط به لایحه اخیر توسط کابینه دولت اسپانیا تصویب شده اما باید قانونگذاران این کشور نیز به آن رای دهند.

این قانون به روز رسانی قانون مربوط به سال 1992 بوده و برای اتهاماتی از جمله توهین و یا تهدید پلیس در جریان تظاهرات هزار یورو جریمه در نظر گرفته است.

روز شنبه در شهر مادرید پایتخت اسپانیا پلیس ضد شورش این کشور و معترضان در جریان تظاهرات علیه سیاست‌های دولت درگیر شدند.

تظاهرکنندگان علامت‌هایی را به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: "آزادی برای اعتراض". روی یک دسته دیگر از نشانه‌ها نیز نوشته شده بود "حزب مردم سرافکندگی اسپانیا".

معترضان که از بابت کاهش بودجه‌های مربوط به خدمات عمومی از سوی دولت اسپانیا خشمگین بودند، خواهان برقراری یک دموکراسی اجتماع حقیقی در اسپانیا هستند. آن‌ها همچنین نسبت به قانون جدید که به گفته آن حقوقشان را نقض می‌کند معترض هستند.

این قانون تحت عنوان "قانون امنیت عمومی" پیشنهاد جریان‌های سنگین بالغ به 600هزار یورو برای فعالانی که در اعتراضات غیرمجاز شرکت می‌کنند را داده است. این لایحه در حالی باید توسط پارلمان اسپانیا تصویب شود که حزب حاکم در این پارلمان اکثریت مطلق را در دست دارد.

انتهای پیام

کد N14920

وبگردی