آفتاب

واکنش شدید اروگوئه به اعتراض سازمان ملل در مورد قانونی شدن استفاده و فروش ماریجوانا

واکنش شدید اروگوئه به اعتراض سازمان ملل در مورد قانونی شدن استفاده و فروش ماریجوانا

پس از اینکه رئیس شورای بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل مدعی شد که اروگوئه بدون مشورت با این شورا استفاده، تولید و فروش ماریجوانا را قانونی کرده است، رئیس جمهوری اروگوئه، رئیس این مرجع را به دروغگویی و بکارگیری استانداردهای دوگانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، اروگوئه اولین کشوری است که اخیرا تولید و فروش ماریجوانا را قانونی کرده است. در همین راستا "ریموند یانس"، رئیس شورای بین‌المللی کنترل مواد مخدر این اقدام را تعجب‌برانگیز خوانده و اروگوئه را به عدم مشورت با این سازمان متهم کرد.

اما "خوزه موخیکا"، رئیس‌جمهوری اروگوئه در واکنش به این اظهارات عنوان کرد: به این مرد پیر بگویید تا دست از دروغ گفتن بر دارد. بگذارید به اروگوئه بیایید و با من بحث کند. هر کس می‌خواهد می‌تواند بیاید و با من بحث کند. او به این دلیل که در یک کرسی بین‌المللی قرار گرفته است، فکر می‌کند می‌تواند یاوه گویی کند.

موجیک با اشاره به اینکه یاسن چیزی در خصوص قانونی شدن ماریجوانا در ایالات کلورادو و واشنگتن آمریکا چیزی نگفته است، عنوان کرد: آیا قانون او در برخورد با اروگوئه و کشورهای قدرتمند جهان متفاوت است؟

سنای اروگوئه قانون ایجاد بازار ماریجوانا تحت کنترل دولت را روز دوشنبه تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N14917

وبگردی