آفتاب

یکی از رهبران اپوزیسیون اوکراین تحت پیگرد بین‌المللی قرار گرفت

یکی از رهبران اپوزیسیون اوکراین تحت پیگرد بین‌المللی قرار گرفت

دولت اوکراین اعلام کرد، میتری کوچینسکی، رهبر حزب "برادری" در این کشور تحت پیگرد بین‌المللی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، واسیل پاسکال، رئیس بخش تجسس جنایی وزارت کشور اوکراین گفت: اطمینان دارم که محل اختفای این شخص در مدت کوتاهی مشخص شده و اقدامات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

این مقام اوکراینی خاطرنشان ساخت: ما همچنین گزارش‌هایی دریافت‌ کرده‌ایم مبنی بر این که اعضای سازمان کوچینسکی -بالغ بر 15 نفر- در دفتر وی زندگی می‌کنند. وی از این اشخاص به منظور انجام افراطی‌ترین اقدامات استفاده کرده است.

گزارش های اولیه به نقل از وزارت کشور اوکراین اعلام کردند کورچینسکی متهم به سازماندهی درگیری میان معترضان اوکراینی و پلیس در مرکز شهر کی‌یف در تاریخ اول دسامبر است و در خارج از این کشور به سر می‌برد. مقامات این کشور دست به تدابیری جهت دستگیری وی زده‌اند.

میکولا چینچین، رئیس بخش بازرسی وزارت کشور اوکراین روز شنبه در کنفرانسی خبری در شهر کی‌یف این خبر را اعلام کرد اما اشاره‌ای به محل دقیق کورچینسکی نکرد.

براساس گزارش‌های رسمی، در درگیری‌های نسبت داده شده به کورچینسکی 140 افسر پلیس اوکراین مجروح شده و 75 تن از آن‌ها راهی بیمارستان شده‌اند. همچنین بر اساس همین گزارش‌ها 165 معترض نیز پس از خشونت‌ها درصدد دریافت کمک‌های پزشکی برآمدند.

رئیس پلیس کی‌یف کمی پس از درگیری‌ها اظهار داشت، بیش از 300 تن از اعضای حزب برادری در این درگیری‌ها دست دشته‌اند.

حزب برادری از سال 2000 تاکنون متهم تحریک خشونت‌ها در اوکراین بوده است.

انتهای پیام

کد N14915

وبگردی