آفتاب
در دیدار با هیأت پارلمانی اروپا؛

تابش: تحریم‌های ظالمانه و نامشروع علیه ایران باید برطرف شود

تابش: تحریم‌های ظالمانه و نامشروع علیه ایران باید برطرف شود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در دیدار هیأت پارلمانی اروپا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو و خنثی کردن تلاش رژیم صهیونیستی و افراطیون آمریکا و اروپا، نسبت به رفع تحریم‌های ظالمانه و نامشروع علیه ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا تابش در دیدار خانم کرونبرگ و هیأت همراه وی از مواضع او نسبت به تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری، استقبال از توافقنامه اخیر هسته‌ای و نقش سازنده او در بهبود و توسعه مناسبات بین پارلمانی تقدیر کرد.

وی حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و رأی مردم به تحول‌خواهی، تدبیر و عقلانیت را زمینه‌ساز توسعه مناسبات منطقه‌ای و جهانی عنوان کرد.

تابش در ادامه با بیان اینکه ظرفیت فراوانی برای تعامل مشترک بین ایران و اروپا در حوزه‌ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مبارزه با موادمخدر و مقابله با افراط‌گرایی وجود دارد، گفت: از پارلمان اروپا انتظار می‌رود با توجه به جایگاه مهم آن در رویکرد خود نسبت به ایران تجدیدنظر کند چرا که اظهارات یک‌طرفه و صدور قطعنامه وبیانیه مکانیزم شایسته‌ای برای تنظیم روابط نیست و باید سازوکارهای جدید و هدفمندی را برای بهبود روابط یافت.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس رویکرد ایران در قبال مسئله سوریه را کمک به حل بحران این کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ما رواج تروریسم به هر شکل را محکوم می‌کنیم و معتقدیم آن چه مردم سوریه به آن معتقد هستند باید ملاک قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم درک صحیح غرب از فضای حاکم بر خاورمیانه یادآور شد: میدان پیدا کردن جریانات تکفیری و تروریستی دامن غرب را هم خواهد گرفت.

تابش همچنین به سوءاستفاده گروهک ترویستی منافقین از نام و امکانات پارلمان اروپا اشاره کرد و گفت: منافقین با ترور و تخریب بهترین سرمایه‌های ما را از بین بردند و امروز هم استفاده آنها از نام و امکانات پارلمان اروپا در ذهن مردم ایران به اعتبار اتحادیه اروپا لطمه وارد کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان جایگاه والای حقوق بشر در آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت که ترویج مردم‌سالاری، احترام به رأی مرد و نشر دموکراسی در روح و ماهیت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود.

هیات پارلمانی اروپا به ریاست خانم کرونبرگ صبح امروز با چندتن از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

انتهای پیام

کد N14887

وبگردی