آفتاب

فرمانده نیروی زمینی ارتش: برای تمام تهدیدها برنامه جدید داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش: برای تمام تهدیدها برنامه جدید داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش که در مرکز آموزش بهداشت و درمان این نیرو برگزار شد، به تشریح برنامه‌های آموزشی بهیاری و امدادگری رزم نزاجا پرداخت و افزود: دانش‌آموختگان پس از طی آموزش‌های رزم مقدماتی، دروس حفاظت و عقیدتی سیاسی به اخذ سردوشی نایل آمده­‌اند.

وی با اشاره به آموزش‌های طی شده توسط دانش‌آموختگان بهیاری و امدادگری رزم نیروی زمینی ارتش، گفت: این دانش‌آموختگان، 1236 ساعت آموزش تئوری و 642 ساعت آموزش علمی در هنرستان بهیاری تحت نظر اساتید مجرب و نیز کسب مهارت‌های تخصصی به صورت عملی را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاهی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و آموزش تخصصی اولیه در دانشکده بهداشت و درمان را با موفقیت سپری کرده­‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "این مرکز علاوه بر مأموریت تربیت و آموزش درجه‌داران مؤمن و کارآمد به منظور تکمیل کادر بهیار در ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آموزش تمامی کارکنان رسته بهداشت و درمان ارتش را نیز برعهده دارد"، خاطرنشان کرد: این مهم در قالب 24 سرفصل آموزشی مختلف طولی و عرضی به تعداد 37 دوره برابر تدابیر نیروی زمینی ارتش برگزار شده است.

وی، نقش آموزش در بالا بردن اعتماد به نفس نیروهای جوان در نزاجا را بسیار پررنگ دانست و خطاب به حاضران گفت: شما نیروهای جوان در بدو استخدام در نیروی زمینی در کنار آموزش‌های مهم و شبانه‌روزی، باید اعتماد به نفس نیز داشته باشید که هر دو این خصوصیات در کنار یکدیگر برای موفقیت شما جوانان حائز اهمیت است.

پوردستان همچنین در حاشیه مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در صورت تصویب و اخذ مجوز توسط ستادکل نیروهای مسلح، تا پایان سال یک رزمایش بزرگ تیپی برای دانشجویان دانشگاه فرماندهی ستاد و یک رزمایش بزرگ تخصصی در حوزه "جنگال" یا تیپ 65 نیروهای مخصوص، در شرایط کاملاً واقعی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از پایان رزمایش بزرگ «قمر بنی­‌هاشم» نیروی زمینی در منطقه جنوب شرق خبر داد و گفت: این رزمایش در 250 هزار کیلومتر وسعت، متفاوت‌تر از رزمایش‌های قبل برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "رزمایش قمر بنی‌هاشم رسته‌های توپخانه، زرهی، هوابرد، پیاده و هوانیروز بر اساس دکترین جدید در عملیات و رسته‌های کلی در نیروی زمینی برگزار شده است، گفت: در این رزمایش شاهد ترکیب تمام رسته‌ها در یک موقعیت بودیم.

پوردستان تصریح کرد: در رزمایش قمر بنی‌هاشم تهدید دشمن فرضی از ناحیه دریا متفاوت‌تر از قبل انجام شده بود، همچنین در این رزمایش آزمایش‌های موشک‌های جدید ضد تانک نزاجا و سلاح‌های جدیدی که صنعت وزارت دفاع در اختیار نزاجا قرار داده با موفقیت انجام شد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N14867

وبگردی