آفتاب
یک نماینده مجلس:

جهت‌گیری کمیسیون تلفیق رفع کمبودهاست/ استعفای نمایندگان سیاسی نبود

جهت‌گیری کمیسیون تلفیق رفع کمبودهاست/ استعفای نمایندگان سیاسی نبود

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهت‌گیری این کمیسیون رفع کمبودها است عنوان کرد: استعفای نمایندگان، سیاسی نبود بلکه جنبه مطالباتی داشت.

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهت‌گیری این کمیسیون رفع کمبودها است عنوان کرد: استعفای نمایندگان، سیاسی نبود بلکه جنبه مطالباتی داشت.

محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عنوان کرد: در بودجه امسال تمام بخش‌های بودجه کاهش یافته یعنی میزان بودجه واقعی که امکان تحققش وجود داشته در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه بخش کشاورزی نیز مثل بقیه بخش‌های بودجه کاهش پیدا کرده است. این کاهش حدود 34 تا 35 درصد است که البته چاره‌ای جز این نبود چرا که سیستم تصمیم‌گیری کلی برای همه بخش‌ها به همین صورت پیش رفته است.

نماینده مردم الیگودرز عنوان کرد: دولت در بخش طرح‌های عمرانی تصمیم گرفته اولویت بودجه‌ای را به طرح‌های بدهد که بیشتر از 80 درصد پیشرفت داشته‌اند. بر این اساس 246 طرح انتخاب شده که اعتبارات مورد نیاز برای بهره‌برداری با آنها تطلق می‌گیرد و این طرح‌ها از دامنه طرح‌های نیمه تمام خارج شوند.

او ادامه داد: اما طرح‌های که کمتر از 20 درصد پیشرفت داشته‌اند اعتباراتشان خیلی کم است بر همین اساس هم بود نمایندگان اعتراض کردند چون برخی از طرح‌ها در مناطق محروم وجود دارد که پیشرفت کمی دارند اما برای منطقه بسیار مهم هستند بحث نمایندگان این بود که اولویت‌ها براساس اعتبارات هر استان تعیین شود و طرح‌های می‌خواهند زودتر تمام شود از سهم خود آن استان پرداخت شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وعده داده شده بود برای مناطق محروم بودجه‌ی خوبی در نظرگرفته شود تا میل به سرمایه‌گذاری‌ها در آنها بالا برود اما با این سیاست بودجه‌ای احتمال تامین این سرمایه‌ها اندک است نمایندگان نگران این هستند که مناطق محروم با مشکل عقب ماندگی و محرومیت مواجهه شوند.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان درباره استعفای برخی نمایندگان هم توضیح داد: این استعفا سیاسی نبوده بلکه فقط جنبه مطالباتی داشته است. نمایندگان تاکید داشتند اگر قرار است بنا بر توضیح درآمد یا ثروت باشد باید به طور عادلانه انجام بگیرد.

او ادامه داد: این استعفا یا تهدید به استعفا به این خاطر بود که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شود، والا جنبه سیاسی و یا لج و لجبازی در آن وجود نداشته است؛ مشکلات مناطق محروم همیشه زیاد و توجه به آنها کم بوده است. این اقدام نمایندگان در این راستا بوده که توجه به این مناطق زیاد شود وگرنه آنها به دنبال این نبودند که یک زمینه سیاسی فراهم کنند چرا که همه بخش‌ها باید از بودجه بهره‌مند شوند مناطق محروم و غیرمحروم هم فرقی نمی‌کنند؛ همه مردم توقع دارند مشکلات بخش‌هایشان حل شود.

این عضو کمیسیون تلفیق درباره پیشنهادات نمایندگان در اصلاح بودجه و نحوه بررسی کمیسیون تلفیق هم توضیح داد: پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق به نتیجه می‌رسند که اعضای کمیسیون تشخیص دهند پیشنهادات در جهت بهبود بودجه و منافع بخش‌های مختلف کشور است یعنی جنبه ملی پیشنهادات در نظر گرفته می‌شود.

توکلی افزود: رویکرد کمیسیون تلفیق این است توزیع ثروت به صورت متوازن باشد یعنی در جاهایی که توزیع ثروت پایین‌تر از میانگین است پیشنهادات بهتری تصویب شود خصوصا در مناطق محروم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهت‌گیری کمیسیون تلفیق رفع کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها،‌ نیازهای رشد اقتصادی و تامین کلان اقتصاد، رفع بیکاری و کنترل تورم است. کمیسیون امیدوار است بتواند منجر به بهبودی وضعیت شود.

انتهای پیام

کد N14860

وبگردی