آفتاب
در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

منتجب‌نیا: در دولت قبل فضا تک‌قطبی بود/مردم هشت سال تحمل کردند

منتجب‌نیا: در دولت قبل فضا تک‌قطبی بود/مردم هشت سال تحمل کردند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مسئولان باید مراقب باشند که اگر مطالبات مردم محقق نشود یا خلاف آن عمل شود، مردم با هیچ‌کس سوگند ماندگاری نخورده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مسئولان باید مراقب باشند که اگر مطالبات مردم محقق نشود یا خلاف آن عمل شود، مردم با هیچ‌کس سوگند ماندگاری نخورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با قرائت آیه «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم» اظهار کرد: پس از انتخابات 24 خرداد امسال فضای جدیدی بر کشور حاکم شده است و نور امید در کشور ایجاد و دل‌های مردم متوجه آینده شده است.

وی افزود: امروز برای دومین‌بار به دانشگاه صنعتی اصفهان آمده‌ام تا روز دانشجو، انتصاب رییس جدید دانشگاه صنعتی، و بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشجویان را پس از سال‌ها مظلومیت و انزوا تبریک بگویم. در هشت سال اخیر برخی تلاش کردند انجمن اسلامی را به ضد آن تبدیل کنند، حتی در بسیاری از دانشگاه‌ها آن را به انحلال کشیدند، فضا را تک‌قطبی کردند تا تنها دست یک جناح خاص بیفتد و به قول رییس‌جمهور، سعی کردند دانشگاه را به یک پادگان تبدیل کنند.

منتجب‌نیا تحولات اجتماعی و تغییرات جامعه را معلول اراده و خواست مردم دانست و گفت: تنها اراده و خواست مردم است که تحول ایجاد می‌کند که البته باید زمینه‌هایی فراهم آید تا اراده مردم شکل بگیرد که این معلول اراده خداوند است. در زمان یکی از این خلفا بزرگان جامعه ظرف مدت کوتاهی به ثروت‌های کلانی دست یافتند و ثروت‌های کلان و خانه‌های مجلل و به قول امروزی‌ها اختلاس‌های مکرر باعث شد حکومت بنی‌امیه جای خود را به بنی‌عباس و آنها هم جای خود را به حکومت بعدی بدهند و در عصر حاضر نیز جنایت‌های رضاخان و محمدرضا زمینه را برای ظهور انقلاب اسلامی فراهم کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "حماسه دوم خرداد پاسخ «نه» مردم به فضای موجود آن زمان بود"، اظهار کرد: انصافاً مجلس ششم و دولت اصلاحات کارستان کرد و این قضاوت‌ها ظالمانه و غیرمنصفانه است اما در عین حال به عنوان مدافع اصلاحات از ابتدا تاکنون می‌گویم در طول هشت سال دولت اصلاحات دچار اشتباهاتی شدیم که باعث شد دولت و مجلس را دو دستی به افراد ناشایست تقدیم کنیم.

وی اضافه کرد: هشت سال دولتی بر این کشور حاکمیت داشت که با همه اما و اگرهایی که بود، افرادی بودند که اغلب آنها نه در انقلاب سابقه و ریشه داشتند و نه در دفاع مقدس تلاشی کرده بودند و نه تخصصی در مدیریت کشور داشتند، اما در عین حال بر تمام شئون کشور مسلط بودند و چه مصیبتی وارد کردند که وزارت علوم و دانشگاه‌ها را به ویرانه و بلکه بدتر از آن تبدیل کردند و از وزیر علوم و معاونانش خواست این ویرانه را به دانشگاه تبدیل کنند.

منتجب‌نیا، ستاره‌دار کردن دانشجویان به عناوین مختلف، معلق یا اخراج کردن اساتید دانشگاه، وارد کردن برخی افراد بدون رعایت قوانین گزینش هیأت علمی را برخی از اقدامات دولت در هشت سال گذشته عنوان کرد و با اشاره به فشارهای موجود علیه مسئولان وزارت علوم گفت: امروز همه باید خود را با مردم هماهنگ کنند و اجازه دهند تا دولت به مطالبات حداقلی مردم جامه عمل بپوشاند و مسئولان باید مقاومت کنند تا این ویرانه را به ساختار خدایی و مردمی بدل کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: نه تنها دانشگاه ما به ویرانه تبدیل شده است، بلکه این شرایط، هشت سال است که بر همه شرایط کشور از جمله سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ، مذهب، دین حاکم شده، به‌گونه‌ای که خرافات قرون گذشته را و کهنه را به نام مقدسات دینی از طریق حاکمان و رسانه‌ها ترویج و جوانان را نسبت به دین و مذهب بدبین کردند و از عقلانیت و دیانت کمتر اثری دیده شد.

منتجب‌نیا با اشاره به انتخابات اخیر گفت: مردم در این هشت سال تحمل کردند، هشت سال احساس حقارت کردند تا اینکه شنیدند چهره خندان مردمی و مؤثر کشور سیدمحمد خاتمی قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، اما دست‌های پیدا و پنهان خاتمی را کنار زد و هاشمی رفسنجانی، چهره با سابقه را نیز رد صلاحیت کرد و اینجا بود که بزرگان حجت‌الاسلام روحانی را معرفی کردند و در این مسیر نیز باید از بزرگ‌مرد تاریخ که ایثار بزرگ و تاریخی کرد، عارف هم نام ببریم.

وی افزود: به هر ترتیب جریان باشکوه و قدرتمند سیال و مواج اصلاحات در کشور ظاهر شد و در نهایت اراده مردم شکل گرفت و انعقاد پیدا کرد. اما درباره برخی تحلیل‌ها که گفته بودند مردم ایران قابل پیش‌بینی نیستند باید بگویم اشتباه است اگر به زمینه‌ها بنگریم به عوامل و عللی که منجر به این انتخاب شد، پی می‌بریم.

منتجب‌نیا توجه به رای و خواسته مردم، توجه به حقوق اجتماعی همچون آزادی، نوع برخورد مسئولان با احساسات مردم، نوع تنظیم و مدیریت اقتصادی جامعه را مؤثرترین مؤلفه‌های زمینه‌ساز تحولات اجتماعی برشمرد و در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید مراقب باشند اگر مطالبات مردم محقق نشود یا خلاف آن عمل شود مردم با هیچ‌کس سوگند ماندگاری نخورده‌اند، بلکه باید مطالبات مردم پیگیری شود و در مقابل مردم نایستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "در دانشگاه همه تشکل‌ها باید حضوری فعال داشته باشند، اما بسیج به علت اینکه از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کند نباید از هیچ‌کدام از تشکل‌ها حمایت کند"، افزود: دولت گذشته آنقدر وضعش خراب بوده است که اکثر آنها در دادگاه‌های مختلف پرونده دارند.

وی همچنین در پاسخ به شعار "مناظره، مناظره" که از سوی برخی دانشجویان سر داده می‌شد، اظهار کرد: رئیس دولت پیشین نمی‌تواند با رئیس‌جمهور فعلی مناظره کند، بلکه باید با یک شهروند مناظره کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که به مناسبت 16 آذر - روز دانشجو - در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان و به همت انجمن تازه بازگشایی شده اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شده بود، پس از سخنان حجت‌الاسلام منتجب‌نیا تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های مختلف دانشگاه از جمله بسیج، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی، کانون قرآن و عترت و آرمان مواضع خود را بیان کردند.

همچنین در آغاز این مراسم، بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان توسط دبیر این انجمن قرائت شد و همچنین کلیپ حاوی پیام تصویری حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی نیز در پخش شد.

انتهای پیام

کد N14856

وبگردی