آفتاب
تحلیلگر آمریکایی:

متحدان آمریکا نگران هستند/قدرت آمریکا رو به افول است

متحدان آمریکا نگران هستند/قدرت آمریکا رو به افول است

تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست با مقایسه باراک اوباما با میخائیل گورباچف از نگرانی متحدان آمریکا درباره افول قدرت جهانی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دیوید ایگناتوس در مطلبی تحت عنوان "متحدان آمریکا بی قرارند" در روزنامه واشنگتن پست با اشاره به افول قدرت جهانی آمریکا در عرصه جهانی از نگرانی متحدان این کشور خبر داد.

این تحلیلگر آمریکایی می نویسد: سوالی که امروز متحدان آمریکا مطرح می کنند و در رسانه های مختلف مطرح می شود این است که آیا باراک اوباما ، گورباچف آمریکا است که موجب افول قدرت جهانی شوروی شد.

وی با اشاره به مقاله "پایان جهان به پایان رسید"  والتر راسل مید که معتقد است بی توجهی باراک اوباما به تعهدات دولت جورج بوش موجب شده است تا سه قدرت مرکزی یعنی روسیه ، چین و ایران جسور شوند می نویسد: من معتقد هستم والتر خیلی بد بین است اما این یک واقعیت است که نگرانی هایی که از سوی او مطرح شده است امروز نگرانی بسیاری از متحدان بین المللی آمریکا است.

ایگناتوس در تائید این نگرانی متحدان آمریکایی به نقل از یک مقام عرب می نویسد: آیا دولت آمریکا می فهمد که در این قسمت از دنیا اعتبار خود را از دست داده است؟

وی همچنین به نقل از یک مقام عراقی که از عملکرد دولت آمریکا و عقب نشینی های این کشور در منطقه ناراحت است می نویسد: دوست دارم می توانستم دولت اوباما را به خاطر غفلت های جنای اش تحت تعقیب قرار دهم.

تحلیلگر آمریکایی می نویسد: این نگرانی هایی است که عربستان سعودی و دیگر قدرت های سنی منطقه دارند و نگران تعاملات اخیر آمریکا با ایران هستند هر چند عده ای هم معتقد هستند که اوباما مثل گورباچف عمل می کند و قصد دارد اشتباهات گذشته کشورش را اصلاح کند، امری که موجب تحلیل قدرت جهانی آمریکا و ضربه پذیری متحدان این کشور در سطح جهان خواهد شد.

در ادامه این مطلب آمده است: یک تحلیلگر عرب معتقد است دولت آمریکا "دکترین شترمرغ" را در پیش گرفته است و این بدین معنی است که آمریکا سعی می کند خود را از عراق و افغانستان که دولت آمریکا میلیارد ها دلار هزینه بی نتیجه کرده است برهاند اما رهبران و متحدان آمریکا نگرانند که آمریکا نمی بیند که قدرتش در حال تحلیل رفتن است. 

 

 

 

 

کد N14185

وبگردی