آفتاب
در دیدار با رئیس یک کمیته پارلمان اروپا:

جلالی: تحلیل نادرست از واقعیات ایران دلیل خطای غرب در تصمیم گیری است

جلالی: تحلیل نادرست از واقعیات ایران دلیل خطای غرب در تصمیم گیری است

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: غرب تحلیل درستی از واقعیات جامعه ایران ندارد و به همین دلیل دچار خطا در تحلیل و تصمیم گیری در ارتباط با ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانم کرونبرگ رئیس کمیته روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا ظهر امروز شنبه 92/9/23 با آقای کاظم جلالی رئیس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت گفتگو و رایزنی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا گفت: گفتگوهای مستمر طرفین می تواند در شناخت و درک متقابل از دیدگاه ها و ایجاد تفاهم موثر باشد.

وی در همین راستا آمادگی مجلس شورای اسلامی بر تداوم گفتگوهای فیمابین را مورد تاکید قرار داد و افزود: انجام گفتگوهای منظم و مستمر میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا ضروری بنظر می‌رسد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را سازنده و مثبت خواند و تصریح کرد: باید تلاش کرد این گفتگوها به نتیجه برسد و تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تحریم های جدید از چارچوب مذاکرات صادقانه و اعتمادسازی کرده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: غرب تحلیل درستی از واقعیات جامعه ایران ندارد و به همین دلیل دچار خطا در تحلیل و تصمیم گیری در ارتباط با ایران شده است.

در ادامه این دیدار خانم کرونبرگ رئیس کمیته روابط جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ملت ایران گفت: پارلمان اروپا از نتایج مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و امیدوار است از طریق اقدامات اعتمادسازانه مذاکرات به جلو برود.

کروبزگ در ادامه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با واقعیات جامعه ایرانی افزود: رسانه ها تصویر نادرستی از واقعیات جامعه و افکار عمومی ایران نشان می دهند که می توان با سفر هیات های مختلف به ایران این تصویر مخدوش اصلاح گردد.

وی در همین چارچوب بر اهمیت تبادل هیات های پارلمانی میان تهران و پایتخت های اروپایی تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار آقایان جهانگیرزاده، شوشتری، مره صدق نماینده مردم ارومیه، قوچان و جامعه کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معیارهای دو گانه غرب در خصوص حقوق بشر و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بویژه تحریم دارویی سخنانی بیان داشتند.

کد N14095

وبگردی