آفتاب

مشرف به اتهام خیانت به دادگاه می رود/ آیا دیکتاتور سابق پاکستان اعدام می شود؟

مشرف به اتهام خیانت به دادگاه می رود/ آیا دیکتاتور سابق پاکستان اعدام می شود؟

رسانه ها از حضور رئیس جمهوری سابق پاکستان در سوم دی ماه در دادگاه برای پاسخگویی به اتهام خیانت به کشور خبر دادند که در صورت اثبات این اتهام، حبس ابد یا اعدام در انتظار پرویز مشرف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دادگاه ویژه ای در پاکستان اعلام کرد که رئیس جمهوری سابق این کشور برای پاسخگویی به اتهام خیانت به کشور و تعلیق قانون اساسی و پارلمان در روز 24 دسامبر (سوم دی) در دادگاه حاضر می شود و در صورت اثبات این اتهام، حبس ابد یا اعدام در انتظار پرویز مشرف خواهد بود.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان ماه گذشته تایید کرد که سه قاضی در دادگاه ویژه ای که ماه دسامبر برای بررسی پرونده خیانت مشرف برگزار می شود، حضور دارند.

بر این اساس این اولین بار در 66 سال گذشته در پاکستان است که یک رهبر سابق نظامی برای تلاش برای خیانت به کشور محاکمه می شود.

مشرف علاوه بر اتهام برای ترور بی‌ نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان در دسامبر 2007 به اتهاماتی همچون دست داشتن در یک  کودتای خونین در  اکتبر 1999 روبروست.

خبر دیگر اینکه مممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان در گفتگو با رسانه ها در کراچی هشدار داد که اگر مذاکرات صلح با طالبان به شکست بینجامد، گزینه های دیگر علیه شبه نظامیان روی میز است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که در پی کشته شدن حکیم الله محسود رهبر تحریک طلبان پاکستان در حمله اول نوامبر به وزیرستان شمالی سرکردگان شبه نظامیان مذاکره با دولت را رد کرده و از حملات انتقام جویانه خبر دادند.

رئیس جمهوری پاکستان در عین حال تاکید کرد که دولت در پی حل تنش ها با طالبان از طریق مذاکره و برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

کد N14065

وبگردی