آفتاب
عزیزی در گفتگو با مهر:

پیش بینی صادرات یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت در سال 93/ صادرات نفت کوره و واردات گاز

پیش بینی صادرات یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت در سال 93/ صادرات نفت کوره و واردات گاز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی بخش های در آمدی لایحه بودجه در کمیسیون خبر داد و گفت: میزان صادرات نفت در سال 93 یک میلیون و سیصد هزار بشکه خواهد بود.

قاسم عزیزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از بررسی بخش های در آمدی لایحه بودجه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: با حضور وزیر نفت، کارشناسان این وزاتخانه و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی و قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه 93 بررسی شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس لایحه بودجه، وزارت نفت در سال 93 باید یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت و میعانات گازی با قیمت هر بشکه 100 دلار به فروش برساند.

عضو کمیسین برنامه و بودجه اظهار داشت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه معتقد بودند که باید نفت با قیمت متعادل تری در لایحه بودجه 93 در نظر گرفته شود و پیشنهاد قیمت 95 تا 100 دلار برای هر بشکه نفت را داشتند که بررسی این موضوع به جلسات آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه  زنگنه در این جلسه از صادرات نفت کوره در سال 93 خبر داد، اعلام کرد: بر این اساس نفت کوره ایران صادر شده و به جای آن گاز برای سوخت نیروگاه ها وارد می شود.این در حالی است که قیمت نفت کوره 2 برابر قیمت گاز است و این معامله منفعت خوبی نیز برای ایران دارد.

عزیزی افزود: نیروگاه ها در فصل زمستان که مصرف گاز افزایش می یابد از نفت کوره برای ادامه فعالیت های خود استفاده می کنند که خطرات زیست محیطی و آلودگی های زیادی دارد با این اقدام نفت کوره صادر شده و گاز برای سوخت نیروگاه ها وارد می کنیم.

به گزارش مهر لایحه بودجه 17 آذر ماه به مجلس تقدیم شد و در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. هفته جاری نیز علی رغم تعطیلات جلسات علنی مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی این لایحه تشکیل جلسه می دهد.

کد N14009

وبگردی