آفتاب

آمریکا برای خاموش کردن اسنودن باج می دهد

آمریکا برای خاموش کردن اسنودن باج می دهد

یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد در صورتی که اسنودن بپذیرد از انتشار اسناد جدید خودداری کند وی حاضر به امضای قراردادی در خصوص امنیت این عامل افشاگر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ریک لجت" با بیان این موضوع در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت : هر چند برخی از همکاران من با این طرح موافق نیستند، اما من حاضرم در صورتی که اسنودن از انتشار اسناد محرمانه جدید خودداری کند، توافقنامه ای در خصوص امنیت وی امضا کنیم.

به گفته این مقام آمریکایی، البته شرط واشنگتن برای دادن این امنیت آن است که اسنودن اطمینان بدهد، دیگر اسناد جدیدی را منتشر نخواهد کرد.

آمریکا تا کنون اقدامات فراوانی برای جلوگیری از انتشار اسناد محرمانه توسط اسنودن انجام داده، اما این اقدامات تا کنون راه به جایی نبرده اند. 

اقدام اسنودن در فاش کردن جزئیات جاسوسی آمریکا از مردم و مسئولان بلند پایه این کشور و دیگر کشورهای مختلف جهان سبب شده تا آژانس امنیت ملی آمریکا تحت انتقادات شدیدی در داخل ایالات متحده و نقاط دیگر جهان قرار بگیرد.

از ابتدای تابستان سال جاری ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا، که به هنگ کنگ گریخته بود، اقدام به افشا کردن اسنادی کرد که این اسناد از جاسوسی گسترده آنلاین آژانس امنیت ملی آمریکا از کشورهای مختلف و رصد مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها حکایت داشت.

آمریکا در جاسوسی از کشورهای مختلف، فقط محدود به کشورهایی که واشنگتن با آنها مشکل دارد نیست، بلکه تمام همپیمانان آمریکا از جمله آلمان، پاکستان، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی و حتی مقر اتحادیه اروپا نیز در فهرست اهداف جاسوسان آمریکایی قرار دارند.

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل، و روسای جمور دیگر کشورهای آمریکای لاتین از جمله چهره های سرشناسی هستند که مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها در سال های گذشته به صورت مرتب از سوی جاسوسان آمریکایی رصد می شد.

کد N13965

وبگردی