آفتاب
خزاعی خبر داد

تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روحانی در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل

تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روحانی در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل

همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با تشریح اقدامات هیات نمایندگی ایران برای در دستور کار قرار گرفتن پیشنهاد حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان درباره صدور قطعنامه‌ای در سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی‌گری گفت: تلاش‌های نمایندگی ایران در دو ماه گذشته برای اجرایی شدن پیشنهاد رییس‌جمهور به نتیجه رسید.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با تشریح اقدامات هیات نمایندگی ایران برای در دستور کار قرار گرفتن پیشنهاد حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان درباره صدور قطعنامه‌ای در سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی‌گری گفت: تلاش‌های نمایندگی ایران در دو ماه گذشته برای اجرایی شدن پیشنهاد رییس‌جمهور به نتیجه رسید.

محمد خزاعی در گفت‌وگویی در نیویورک اظهار کرد: با انجام چندین دور مذاکرات و مشورت‌های فشرده در سازمان ملل با نمایندگان کشورهای موثر و گروه‌های منطقه‌ای پیشنهاد رییس‌جمهور در رابطه با قطع‌نامه‌ای درباره جهان علیه خشونت و افراطی‌گری نهایی شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نماینده ایران در سازمان ملل با تهیه یک پیش‌نویس قطعنامه مشورت‌های گسترده‌ای را با سایر اعضا و کشورهای عضو سازمان ملل انجام داد و دیدارهای متعدد و همچنین برگزاری 5 نشست مشورتی ، اجماع لازم را در بین اعضا درباره این پیش‌نویس ایجاد کرد.

وی گفت: این پیش‌نویس به زودی به طور رسمی در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل قرار خواهد گرفت و در نشست این هفته مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب مطرح خواهد شد.

رییس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک و در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل با برشمردن مشکلات ناشی از سیاست‌ها و رویه‌های افراطی و خشونت‌های ناشی از آن پیشنهاد کرد که جهان علیه خشونت و افراط‌گری متحد و سازمان ملل در این‌باره پیش قدم شود.

کد N13925

وبگردی