آفتاب
امیرآبادی در گفتگو با مهر:

پرداختن به مسئله کارت های هدیه جفا در حق مجلس/ بن کارت ها بین مردم توزیع شده است

پرداختن به مسئله کارت های هدیه جفا در حق مجلس/ بن کارت ها بین مردم توزیع شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه پرداختن مسئله بن کارت های هدیه به نمایندگان، جفا در حق مجلس است، گفت: مرتضوی از جیب خود به نمایندگان مجلس کارت هدیه نداده است، بودجه مملکت بوده که هزینه مردم شده است.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به مسئله قبول بن کارت های هدیه از طریق برخی نمایندگان گفت: این مسئله در ادوار مجلس هم وجود داشته و چیز جدیدی نیست که برخی بگویند ما آن را کشف کردیم.

وی افزود: برخی مسئولان همچون رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و استانداران اختیارات مادی دارند که اختیارات خارج از شمول محسوب می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گاهی رئیس مجلس از این اختیارات خود مبالغی بین یک میلیون تومان تا 3 میلیون تومان به حساب نمایندگان واریز می کند ادامه داد: با این مبالغ نمایندگان مجلس بن کارت های هدیه کالا خریداری کرده و به افراد نیازمند و شناسایی شده در حوزه های انتخابیه اهدا می کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه اظهارات این چنینی فضاسازی علیه مجلس است گفت: مجلسی که با فساد 3 هزار میلیاردی مبارزه می کند با مبالغ کم فساد هم مبارزه خواهد کرد، اما آنچه مهم است این است که نمایندگان مجلس همواره نقش واسطه بین مردم نیازمند در حوزه های انتخابیه و سازمان های همچون کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر را دارند، بن هایی که از طریق این مراکز در مجلس توزیع می شود توسط نمایندگان به دست مردم می رسد.

نماینده مردم قم افزود: گاهی وزارت نفت با هماهنگی نمایندگان مبالغی را از اختیارات وزارت نفت به حساب کمیته امداد شهرستان ها واریز می کنند تا با معرفی نمایندگان هزینه شود.

وی با اشاه به اینکه حتی اگر عده ای از نمایندگان از مدیرات تامین اجتماعی کارت هدیه گرفته باشند این زد و بند اقتصادی نیست ادامه داد: نمایندگان اگر بخواهند معامله کنند معامله های سنگین می کنند، 3میلیون یا 5 میلیون تومان رقمی نیست که یک نماینده خود را به خاطر آن خراب کند.

این نماینده مجلس طرح اینگونه مسائل را در مجلس بداخلاقی و بی تقوایی دانست و گفت: گرفتن کارت هدیه در مجلس امری عادی است و همه نمایندگان هم از این مسئله اطلاع دارند، اینطور نیست که در این باره کشف بزرگی صورت گرفته باشد اما برای اینکه این مسئله به عرف مجلس تبدیل نشود باید کار فرهنگی صورت گیرد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه باید به اصل تخلفاتی که در کشور صورت می گیرد رسیدگی کنیم گفت: درباره گرفتن کارت هدیه و بن از سوی نمایندگان مجلس بزرگنمایی شده است.

وی افزود: در طرح تحقیق و تفحص از صنعت، معدت و تجارت در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که 20 تن سویا وارد کشور شده که به جای قیمت 75 تومان، 1800 تومان فروخته شده و در اثر آن 17 میلیارد تومان سود به دست آورده است؛ مرغی که با قیمت 2500 تومان فروخته می شد را با قیمت 5 هزار تومان به دست مردم رساندند؛ باید با این موارد برخورد شود.

نماینده مردم قم ادامه داد: اسامی نمایندگانی که بن یا کارت هدیه گرفتند منتشر شود، این اسامی حدود 120 نفر هستند که انتشار آن اشکالی ندارد، این نمایندگان کار خلافی نکردند.

امیرآبادی با بیان اینکه پرداختن به این مسائل جفا در حق مجلس است خاطرنشان کرد: مرتضوی از جیب خود به نمایندگان مجلس کارت هدیه نداده است، بودجه مملکت بوده که هزینه مردم شده است. 

کد N13804

وبگردی