آفتاب
سروری در گفتگو با مهر:

 خروج آمریکا از توافقنامه اعلام شود/ ادامه اجرای توافق را منوط به اقدام اعتماد ساز 1+5 کند 

 خروج آمریکا از توافقنامه اعلام شود/ ادامه اجرای توافق را منوط به اقدام اعتماد ساز 1+5 کند 

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه توافقنامه ژنو فاقد اعتبار است بازگرداندن تیم مذاکره کننده از ژنو را اقدام مثبتی خواند و گفت: این اقدام واکنش خوبی بود اما کافی نیست، ایران باید اعلام کند پای میز مذاکره نخواهد نشست و تاریخ مصرف توافقنامه نو به پایان رسیده است مگر اینکه 1+5 اقدامات اعتماد ساز انجام دهد.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعمال تحریم جدید علیه ایران از سوی آمریکا گفت: همانطور که از قبل از پیش بینی می شد آمریکایی ها عدم صداقت خود را یکبار دیگر به ملت ایران نشان دادند و ثابت کردند که کشور مطمئنی برای مذاکره نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم افزود: اصولا آمریکائی ها ابتدا در مذاکرات حرکت رو به جلو را آغاز می کنند و در طول مسیر اگر متوجه شوند که طرف مقابل با قدرت گام برنمی دارد محور مذاکرات را به مسیری که خود می خواهند جلو خواهند برد؛ لذا نوع واکنش ایران به این اقدام اخیر آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید براینکه اگر ایران واکنش جدی در مقابل نقض توافقنامه توسط آمریکایی ها نشان ندهد نتیجه توافقنامه ژنو به نفع آمریکایی ها رقم خواهد خورد، گفت: آمریکایی ها باید این اقدام خلاف تعهدشان را جبران کنند و الا این توافقنامه فاقد اعتبار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در  توافقنامه ذکر شده است اگر طرفین یکی از بندهای تفاهمنامه را عمل نکنند و به تعهداتشان پایبند نباشد، توافقنامه فاقد اعتبار است و طرفین می توانند به حالت قبل از مذاکره برگردند؛ بنابراین الان توافقنامه فاقد اعتبار است و آمریکایی ها باید این اقدام خود را جبران کنند.

عضو شورای شهر تهران بازگرداندن تیم مذاکره کننده از ژنو را اقدام مثبتی خواند و گفت: این اقدام واکنش خوبی بود اما کافی نیست، ایران باید اعلام کند پای میز مذاکره نخواهد نشست و تاریخ مصرف توافقنامه نو به پایان رسیده است مگر اینکه 1+5 اقدامات اعتماد ساز انجام دهد.

سروری، خاطرنشان کرد: ایران باید خروج آمریکا از توافقنامه را رسما اعلام کند تا بتواند این توافقنامه را در مسیر درست هدایت کند؛ در غیر این صورت برد با طرف مقابل خواهد بود.

کد N13781

وبگردی