آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

عملیات ویژه نیروهای ارتش در ادلب / هلاکت چند چچنی و اردنی در حلب و حومه لاذقیه

عملیات ویژه نیروهای ارتش در ادلب / هلاکت چند چچنی و اردنی در حلب و حومه لاذقیه

منابع سوری از عملیاتهای ویژه نیروهای ارتش سوریه در ادلب و کشته شدن دهها تروریست در حلب و حومه لاذقیه از جمله چند لیبیایی و چچنی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، نیروهای ارتش سوریه در چندین عملیاتی که انجام دادند، ضمن منهدم کردن مخفیگاه سرکردگان گروههای تروریستی مسلح در روستای الغاصبیه در الدارالکبیره در حومه حمص، دهها تروریست را نیز در ادلب به هلاکت رساندند.

همچنین درگیری نیروهای ارتش با تروریستهایی که برای حمله به ایست نظامی در ورودی روستای زمرین در حومه درعا تلاش می کردند، به کشته شدن 17 تروریست و انهدام سکوهای پرتاب موشک و خمپاره آنها منجر شد.
از سوی دیگر چندین گروه تروریستی مسلح در دوما و مزارع ریما و خان الشیح و محله برزه متلاشی شدند.

خبر دیگر اینکه تروریستهای تکفیری جبهه النصره با حمله به غیرنظامیان در شهر عدرا در حومه دمشق، جنایت دیگری را در حق مردم بی دفاع مرتکب شدند.

به گفته منابع سوری، نیروهای ارتش سوریه بلافاصله عملیات نجات مردم از شر تروریستها و بازگشت امنیت به این شهر را آغاز کردند.

منابع سوری همچنین از انهدام 16 خودرو از جمله خودروهای حامل سلاح و مهمات و هلاکت شماری از تروریستهای وابسته به آنچه دولت اسلامی عراق و شام(داعش) خوانده می شوند، از جمله ابوصهیب لیبیایی یکی از سرکردگان داعش، ابومریم چچنی از سرکردگان گروه موسوم به کتائب المهاجرین و ابوالحبیب بن مبروک مغربی و فرزندش اسامه از گروه تروریستی موسوم به اهل النصره در حومه لاذقیه خبر دادند.

در عملیات ویژه ارتش سوریه در روستاها و شهرهای ام جرین، المجاص و ابوالضهور حومه ادلب، دهها تروریست کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی مهمات و سلاحهای آنها هم منهدم شد.

هلاکت شماری از تروریستهای وابسته به گروههای موسوم به داعش، الفاتحون من ارض الشام و حرکه احرار الشام در حمله ناکام به دو ایست نظامی در منطقه عیاش در حومه دیرالزور و جاده دیرالزور به تدمر از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

همچنین تجمعات تروریستهای النصره در محله الحویقه شهر دیرالزور متلاشی شد که طی آن تمام تروریستها کشته و یا زخمی شدند.
 

کد N13553

وبگردی