آفتاب

آغاز رایزنی ها برای رفع اختلاف دولت و نمایندگان بر سر بودجه

آغاز رایزنی ها برای رفع اختلاف دولت و نمایندگان بر سر بودجه

فارس نوشت:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اختلافات بودجه ای دولت و برخی نمایندگان گفت: درتلاشیم هفته آینده که تعطیلات مجلس به اتمام می‌رسد جلساتی را به منظور حل این اختلافات برگزار کنیم.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیئت پارلمانی کشورهای اروپایی به ایران گفت: امروز جمعه یک گروه پارلمانی اروپایی وارد تهران شده و هیئت فرانسوی نیز به زودی وارد تهران خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های این 2 هیئت در تهران افزود: این 2 هیئت ملاقات‌هایی با شخصیت‌ها و هیئت‌های پارلمانی در تهران خواهند داشت. البته دیدار با شخصیت‌ها و مقامات دیگر نیز از جمله در وزارت امور خارجه در برنامه این هیئت‌ها قرار دارد.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: در این دیدارها بیشتر مسائل مشترک و گسترش روابط پارلمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت. طبعا کسانی که از اروپا و به خصوص مقامات پارلمانی به ایران می‌آیند حرف‌های اپوزیسیون را بسیار شنیده‌اند و باید این بار فرصت بگذارند تا حرف‌های نظام را بشنوند.

جلالی گفت: ما بیشتر تأکید داریم که حرف‌های نظام و کشور در این دیدارها توسط این هیئت‌ها شنیده شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تلاش در جهت رفع اختلاف بین نمایندگان مجلس و دولت بر سر ردیف‌های بودجه‌ای گفت: ما تلاش می‌کنیم در هفته آینده که تعطیلات مجلس و سر زدن به حوزه‌های انتخابیه به اتمام می‌رسد، جلساتی را بگذاریم و به سمت و سویی برویم که در فضای فعلی با مفاهمه، اختلافات حل شود.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: ما باید بدانیم که این 6 ماهی که پیش رو داریم از حساسیت‌هایی برخوردار است و بیشتر باید با گفت‌وگو و تفاهم مسائل را حل و فصل کنیم.

جلالی گفت: رئیس مجلس نیز تلاش خود را انجام می‌دهد تا با تفاهم و حل و فصل مسائل، بحث‌ها حل شود.

/212 27

کد N13473

وبگردی