آفتاب
موحدی کرمانی در نماز جمعه:

امتیاز دادن در مذاکرات عطش آمریکا را بیشتر می‌کند/ مسئولان فرهنگ را هدایت و هم نظارت کنند

امتیاز دادن در مذاکرات عطش آمریکا را بیشتر می‌کند/ مسئولان فرهنگ را هدایت و هم نظارت کنند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه هرچه به آمریکا بیشتر امتیاز بدهید عطشش بیشتر می شود، گفت: آنها سیری ناپذیرند و در هر مرحله بهانه جدیدی را درست می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام  محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در نماز جمعه گفت: اعضای شورای انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب دیداری داشتند و آنچه که مقام معظم رهبری همشان بود را اشاره ای می کنم  اول این که فرهنگ و ارزش های فرهنگی هر ملت بیانگر هویت آن ملت است، دوم این که فرمودند اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ قرار دارد و اصل فرهنگ است.

وی ادامه داد: با این که مساله اقتصاد و سیاست دو مساله مهم است اما مقام معظم رهبری اقتصاد و سیاست ما را فرع فرهنگ ما قرار دادند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه پیوست فرهنگی باید برای همه موضوعات در نظر گرفته شود، ادامه داد: نظام ، مسئولان، بالاخص شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مسایل فرهنگی را  هم هدایت و هم نظارت کنند  و  مانند یک باغبان برای حفظ گل ها، علف های هرزه با برچینند و مواظب باشند علف هرز در فرهنگ ما رسوخ نکند هم مردم، هم دولت موظفند در این زمینه کوشا باشند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دشمن بیدار است، صدها رسانه صوتی ، تصویری، مکتوب، اینترنتی را خصوصاً در جهان اسلام به راه انداختند و جوانان مردم را منحرف می کنند و پر کرده اند دنیا را از این فعالیت های منحرفانه خودشان.

وی با بیان اینکه ما باید فضای کشور را از برنامه های خوب، هدایت کننده و ارشاد دهنده پر کنیم، گفت: مسئولیت کشورمان که در اختیار خودمان است لذا معتقدم باید یک سری سی دی های بسیار متین، منطقی، ارزشی را وزارت ارشاد تهیه کند و در اختیار همه مردم به ویژه مغازه دارها و خانواده ها قرار دهد.

موحدی کرمانی افزود: مغازه دارها از لحظه ای که مغازه را باز می کنند تا لحظه ای که مغازه را می بندند این سی دی را در مغازه هایشان بگذارند و فعال کنند و آن موقع شما خواهید دید چه اثری می گذارد.

وی افزود: دختر بدحجابی که به خیابان و بازار می رود ببینند فضا پر شده از فریادی که می گوید خانم حرمت خون شهدا را حفظ کن، می گوید خواهر از حضرت صدیقه بیاموز که ارزنده ترین ارزش ها حجاب است و یا خواهرم پوششت را رعایت کن و مرتب این صدا را از مغازه ها بشنود.

وی با بیان این که مکه و مدینه پر است از پخش صدای قرآن افزود: شما هم بیایید فضا را از این ارشادها و هدایت ها پر کنید و این امر را مراعات کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به توافقات ژنو  و مذاکرات ایران با 1+5 گفت: البته خود هیات توجه دارند آنها انقلابی، متدین و بیدار هستند. تذکراً عرض می کنم که فرصت خوبی است که آقایان زیبایی های انقلاب را به دنیای غرب نشان بدهند و فقط اکتفا نکنند به مساله هسته ای. در کنار این مذاکره زیبایی های انقلاب اسلامی را به آنها بفهمانند، به آنها بفهمانند ایران هراسی چیز غلط است و مبنای حکومت اسلامی رافت است به همه حتی به غیر مسلمان.

وی به توصیه دیگی به تیم مذاکره کننده پرداخت و  گفت:  طرف مقابل را خوب بشناسید. شگردهای او را خوب بفهمید. گول لبخندهای آنها را نخورید. بدانید علت اصلی دشمنی آمریکا با ما هویت اسلامی ما است. آنها دشمن اسلام هستند. ببینید که ایران مبنایش نفی سلطه است البته راه پرپیچ و خمی است و باید عزت، مصلحت و حکمت را نیز در نظر گرفت.

موحدی کرمانی با بیان اینکه باید در حفظ آرمان ها و مواضع حیاتی کوشا باشیم، ادامه داد: عقب نشینی از این آرمان ها یعنی گسست نظام اسلامی اما مبارزه برنامه های متنوع دارد، هم شمشیر دارد، هم سپر دارد ما باید زمان نرمش ، نرمش نشان دهیم و زمان ارایه قدرت و قهرمانانه بودن، قهرمانانه باشیم.

وی ادامه داد: البته اینها اصول اولیه است. در محدوده آرمان ها می شود تفاهم کرد، داد و ستد کرد، همکاری کرد اما باید توجه داشت اگر امتیازی می دهیم اقلاً به طور مساوی هم امتیاز بگیریم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با  اشاره به اینکه مبارزه آمریکا و قدرت های استکباری با ما مبارزه با قدرت گیری اسلام در جهان است، افزود: حسن نیت در اینجا غلط است. خوش گمان نباشد زیرا که دشمن دشمن است و تا بتواند اعمال دشمنی می کند. حسن نیت یعنی فراموش کردن تاریخی مواردی از درد و رنج مردم ایران در طول تاریخ و مردم این اجازه را نمی دهند این تاریخ را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه هر چه بیشتر امتیاز بدهید عطش آمریکا بیشتر می‌شود، افزود: آمریکا و کشورهای غربی سیری ناپذیرند، آنها در هر مرحله بهانه جدیدی را پیش می آورند، هنوز مرکب توافق خشک نشده زیر همه چیز می زنند و می گویند حق غنی سازی اورانیوم را به ایرانی ها ندادیم.

موحدی کرمانی بیان جمله همه گزینه ها روی میز است را از دیگر بد عهدی های آمریکا دانست و گفت: مگر می شود در فضای مذاکره این گونه سخن گفت، اوباما می گوید به رئیس جمهور ایران اعتماد نداریم در حالی که من اعتقاد دارم ایرانی ها به شما بی اعتماد ترند. الان جای این سخن نیست هر چیزی زمانی دارد، عجیب است که مدتی قبل اوباما این گونه سخن نگفته بود.

وی با بیان اینکه گفتگوهای مقدماتی تاثیری بر آمریکا نداشته است، ادامه داد: برخی فکر می کند پایبندی به اصول ارزش ها مانع موفقیت است ولی تجربه نشان داده هرچه پایبندی ما بیشتر باشد هیبت و عظمت جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه بیشتر خواهد بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه وقتی دشمن این گونه است پس باید چگونه رفتار کنیم گفت: باید در حل مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم، هم نیروی ارزنده داریم هم نیروی متعهد، متفکر و جوانان انقلابی لذا باید از این ها استفاده کرد والا دشمن می گوید اصلاً حق غنی سازی را قبول ندارم.

 وی ادامه داد: با کمال پرروئی می گوید حق غنی سازی را قبول نداریم با این که حق غنی سازی حق مسلم ما است. می گویند هیچ یک از تحریم ها را کم نمی کنیم به درک که کم نمی کنید ما خومان را مجهز می کنیم و مچ شما دزدها را می گیریم به چه جراتی پول ایران را بلوکه می کنید. پول ملت ایران را بلوکه کرده و به دزدی تان افتخار می کنید؟

موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکایی ها می گویند ما فعلاً 4 میلیارد دلار از پول هایی که دزدیدیم را به شما می دهیم افزود: و آن را هم می گویند می خواهیم به صورت اقساطی دهیم، آقای اوباما در مورد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خیلی ناراحت بود البته مردم ایران باهوشند و بیدار و جنایت آمریکا را فراموش نکرده اند لذا حق دارند فریاد بزنند مرگ بر آمریکا.

وی با اشاره به این که امام فرمودند اگر آمریکا آدم شود ما وضع را جور دیگری قرار خواهیم داد ادامه داد: اما در مورد آدم شدن آمریکا محال است. غرور، خودبینی و سلطه طلبی با آنها عجین شده است. تا چنین مواضع غلطی دارند و از روی تکبر و غرور سخن می گویند باید منتظر باشند ببینند نه تنها شعار مرگ بر آمریکا پابرجا است بلکه این شعار رساتر گوش فلک را کر می کند و مرگ بر آمریکا و اسرائیل ادامه پید ا خواهد کرد.

کد N13436

وبگردی